Nakon uspješne prošlogodišnje kampanje „Budi hrabar, budi zdrav“, Zagrebačka pivovara i Ožujsko pivo i ove godine nastavljaju inicijativu usmjerenu na podizanje svijesti o važnosti muškog zdravlja. Više od 4 500 muškaraca prijavilo se lani za besplatne urološke preglede koje je Žuja, u suradnji s Croatia poliklinikom, osigurala muškarcima starijima od 50 godina te onima u dobi od 45 godina s obiteljskom anamnezom raka prostate. Do sada je obavljeno gotovo 3 000 pregleda, a kod više od 10 posto pacijenata utvrđena je potreba za daljnjim pretragama, što još jednom potvrđuje važnost preventivnih pregleda u ranom otkrivanju raka prostate.
Osim besplatnih pregleda, Zagrebačka pivovara i Ožujsko pivo prošle su godine donirali 50 000 eura za edukaciju urologa u KBC-u Sestre milosrdnice, dodatno doprinoseći javnom zdravstvu.
Motivacija i svijest kao ključni ciljevi kampanje
„Rezultati kampanje nadmašili su naša očekivanja, no najvažnije je da smo uspjeli potaknuti toliki broj muškaraca da prepoznaju važnost preventivnih pregleda i poduzmu korake za očuvanje svog zdravlja. Ako smo kroz ovu inicijativu pomogli barem jednom muškarcu da se ohrabri, ode na pregled i time potencijalno spasi život, već smo postigli veliki uspjeh. Nastavit ćemo s podizanjem svijesti o ovoj važnoj temi jer, kada vidite ovakve rezultate, znate da radite pravu stvar“, izjavila je Ana Štebih Pinjuh, direktorica marketinga Zagrebačke pivovare.
Prepoznatljiva komunikacija i snažan odjek kampanje
Kampanja je bila popraćena motivirajućim TV spotom u kojem su sudjelovali Goran Bogdan, Goran Navojec i Rene Bitorajac. Njihova duhovita, ali jasna poruka pozvala je muškarce da se odvaže na preventivne preglede, čime su uspjeli približiti ozbiljnu temu široj javnosti. Kreativni pristup prepoznale su i nagradile brojne strukovne udruge u regiji, a ista kampanja provedena je i u Bosni i Hercegovini, gdje je također ostvarila značajne rezultate.
Struka upozorava na važnost preventivnih pregleda
Potporu kampanji dao je i prof. dr. sc. Igor Tomašković, predstojnik Klinike za urologiju KBC-a Sestre milosrdnice, istaknuvši koliko je važno kontinuirano podizati svijest o redovitim pregledima.
„Ovakvi rezultati pokazuju da dodatna motivacija, čak i kroz humor, može potaknuti ljude na akciju. Svi zajedno moramo raditi na smanjenju smrtnosti od raka prostate jer se ova bolest često ne otkriva na vrijeme zbog izostanka simptoma. No, rano otkrivanje ključno je jer omogućuje 100-postotnu uspješnost liječenja“, naglasio je prof. Tomašković.
Zabrinjavajući podaci o raku prostate
Rak prostate treći je najčešći uzrok smrti od raka kod muškaraca u Hrvatskoj. Prema posljednjim podacima, godišnje se dijagnosticira kod oko 2 800 muškaraca, dok njih 800 umire, a još 600 slučajeva ostaje neotkriveno, što dodatno povećava smrtnost. Ovi podaci potvrđuju koliko su ovakve inicijative ključne za poticanje ranog dijagnosticiranja i prevenciju bolesti.