Studeni, često nazivan Crnim mjesecom, u javnosti je ipak najpoznatiji po Crnom petku, posljednjem petku u mjesecu kada se očekuju značajni popusti na odjeću, obuću i elektroničke uređaje. No, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača (HUZP) Ana Knežević istaknula je kako se Crni petak u Hrvatskoj bitno razlikuje od onoga u SAD-u. Dok su u Americi popusti iznimno visoki, kod nas su često znatno skromniji.
Na svojim internetskim stranicama HUZP je objavio niz korisnih savjeta za kupce kako bi izbjegli zamke ovog shopping fenomena. Prije svega, upozorili su na potrebu pažljivog provjeravanja cijena i popusta, ističući kako su istraživanja pokazala da je gotovo 90 posto proizvoda tijekom Crnog petka imalo jednake ili čak niže cijene prije početka akcije. To znači da često nema stvarnih popusta, već se potrošače zavara atmosferom velikih sniženja.
Još jedan važan savjet odnosi se na prikaz cijena. Kod svake kupnje, bilo fizičke ili online, mora biti jasno istaknuta snižena cijena i najniža cijena u posljednjih 30 dana. To omogućuje potrošačima provjeru autentičnosti istaknutog popusta. Također, HUZP je podsjetio na prava potrošača u slučaju povrata robe. – Za sve proizvode kupljene na Crni petak vrijede zakonske odredbe o materijalnom nedostatku i jamstvu. Potrošači trebaju sačuvati račun, jamstveni list i pažljivo provjeriti uvjete produljenog jamstva, stoji u priopćenju HUZP-a. Kupcima su preporučili da se u slučaju nepravilnosti obrate tržišnoj inspekciji Državnog inspektorata RH.
Knežević je za N1 dodatno pojasnila razliku između Crnog petka u Hrvatskoj i SAD-u. – U Americi su popusti toliko veliki da se, primjerice, televizor može kupiti po izuzetno povoljnoj cijeni, zbog čega su ljudi spremni kampirati ispred trgovina. Kod nas takvih scena histeričnih gužvi i naguravanja gotovo nema, a popusti rijetko prelaze 80 ili 90 posto, kazala je.