Što je AdBlue i kako funkcionira?

U ovom članku detaljno ćemo istražiti što je AdBlue, kako funkcionira, koje su njegove prednosti i kako se pravilno koristi.

U ovom članku detaljno ćemo istražiti što je AdBlue, kako funkcionira, koje su njegove prednosti i kako se pravilno koristi.

AdBlue je tekućina koja igra ključnu ulogu u smanjenju emisije štetnih plinova kod dizel motora. Koristi se u sustavu selektivne katalitičke redukcije (SCR) kako bi smanjila emisije dušikovih oksida (NOx) u ispušnim plinovima, čime se vozila usklađuju sa strogim europskim standardima emisija, poput Euro 6. U ovom članku detaljno ćemo istražiti što je AdBlue, kako funkcionira, koje su njegove prednosti i kako se pravilno koristi.

AdBlue je visokokvalitetna otopina koja se sastoji od 32,5% uree i 67,5% demineralizirane vode. Kada se ubrizga u ispušne plinove dizel motora, urea se raspada na amonijak i ugljični dioksid. Amonijak zatim reagira s dušikovim oksidima u katalizatoru, pretvarajući ih u bezopasni dušik i vodenu paru. AdBlue nije gorivo niti dodatak gorivu, već posebna tekućina koja se koristi u zasebnom sustavu unutar vozila. Sustav SCR (Selective Catalytic Reduction) je zadužen za ubrizgavanje AdBlue-a u ispušne plinove, omogućujući kemijsku reakciju koja smanjuje emisiju NOx plinova.

Povijest i razvoj AdBlue-a

Korištenje AdBlue-a postalo je široko rasprostranjeno s uvođenjem Euro 4 standarda 2005. godine, koji je postavio strože granice za emisiju NOx plinova iz dizel motora. Razvoj tehnologije SCR i AdBlue-a omogućio je proizvođačima vozila da udovolje tim standardima bez značajnog kompromisa u performansama motora. Euro 5 i Euro 6 standardi, uvedeni kasnije, dodatno su smanjili dopuštene razine emisija, čineći AdBlue neophodnim za mnoga moderna dizel vozila.

Kako funkcionira AdBlue?

Sustav SCR koristi AdBlue za smanjenje emisije štetnih plinova. Kada se AdBlue ubrizga u ispušne plinove, on prolazi kroz katalizator gdje se kemijskim reakcijama smanjuju NOx plinovi. Ovaj proces omogućuje vozilima da udovolje strogim ekološkim propisima bez kompromitiranja performansi motora.

Koraci u funkcioniranju AdBlue-a:

  • Ubrizgavanje: AdBlue se ubrizgava u ispušni sustav vozila.
  • Raspad uree: Urea u AdBlue-u se raspada na amonijak i CO2 pod visokim temperaturama u ispušnom sustavu.
  • Reakcija u katalizatoru: Amonijak reagira s NOx plinovima u SCR katalizatoru, pretvarajući ih u bezopasni dušik i vodenu paru.

Često postavljana pitanja o AdBlue-u

Koliko često treba dopunjavati AdBlue?

Frekvencija dopunjavanja AdBlue-a ovisi o tipu vozila i načinu vožnje. U prosjeku, vozila troše oko 1 litru AdBlue-a na svakih 1000 kilometara. Većina vozila opremljena je senzorima koji upozoravaju vozača kada je razina AdBlue-a niska.

Što se događa ako se AdBlue spremnik isprazni?

Ako se spremnik AdBlue-a isprazni, većina modernih vozila neće dopustiti pokretanje motora dok se spremnik ne dopuni. Ovo je sigurnosna mjera kako bi se osiguralo da vozilo uvijek radi unutar ekoloških standarda.

Je li AdBlue štetan za ljude ili okoliš?

AdBlue nije štetan za ljude ako se koristi prema uputama. Međutim, treba izbjegavati kontakt s kožom i očima, te se uvijek pridržavati sigurnosnih uputa na pakiranju. AdBlue je ekološki prihvatljiv i ne sadrži štetne kemikalije koje bi mogle oštetiti okoliš.

Prednosti korištenja AdBlue-a

Smanjenje emisija

Najveća prednost korištenja AdBlue-a je značajno smanjenje emisije NOx plinova, koji su glavni zagađivači zraka i mogu uzrokovati ozbiljne zdravstvene probleme. NOx plinovi doprinose stvaranju smoga i kiselih kiša, stoga je njihovo smanjenje ključno za zaštitu okoliša.

Ekološka prihvatljivost

AdBlue omogućuje vozilima da udovolje strogim ekološkim standardima kao što su Euro 6, koji postavljaju vrlo niske granice za emisiju štetnih plinova. Korištenjem AdBlue-a, dizel vozila mogu postići niske emisije koje su usporedive s emisijama benzinskih motora.

Učinkovitost motora

Primjena AdBlue-a i SCR tehnologije ne utječe negativno na performanse motora. Zapravo, omogućuje proizvođačima vozila da optimiziraju rad motora za bolju učinkovitost goriva, dok SCR sustav brine o smanjenju emisija.

Mane AdBlue-a

Jedina mana AdBlue-a je da se uslijed visoke ili niske temperature ili doticaja s zrakom stvaraju kristali u sustavu AdBlue-a što može dovesti do začepljenja injektora i nepravilnog rada sustava za tretman ispušnih plinova.

RJEŠENJE problema s kristalizacijom: Tunap 987 Aktivni dodatak za AdBlue i 923 Čistač kristala AdBlue u spreju

Tunap 987 Aktivni dodatak za AdBlue je visokokvalitetni proizvod dizajniran da osigura učinkovito smanjenje emisija u skladu s europskim standardima. Njegova formula sprječava kristalizaciju i blokade u SCR sustavu, čime se izbjegavaju skupi popravci i povećava dugovječnost sustava.

Tunap 923 Čistač kristala Adblue u spreju je posebno sredstvo za čišćenje kristalnih naslaga u sustavima SCR katalizatora. Čisti sustave za doziranje uree, injektore i sustave SCR katalizatora koji zbog kristalizacije nisu u potpunosti funkcionalni.

Prednosti Tunap 987 Aktivnog dodatak za AdBlue i 923 Čistača kristala AdBlue u spreju:

  • Visoka čistoća: Osiguravaju optimalno funkcioniranje SCR sustava.
  • Sprječavaju kristalizaciju: Posebna formula sprječava nakupljanje kristala koji mogu oštetiti sustav.
  • Jednostavna upotreba: Praktična pakiranja omogućuju jednostavno doziranje i primjenu.

Tunap 987 Aktivni dodatak za AdBlue je dostupan u različitim veličinama pakiranja, prilagođenim za potrebe različitih korisnika, od privatnih vlasnika vozila do velikih flotnih operatera. Prikladan je za korištenje krajnjim korisnicima.

923 Čistač kristala AdBlue u spreju je namijenjen ovlaštenim serviserima.

Kako koristiti Tunap 987 Aktivni dodatak za AdBlue?

Upute

Pomoću praktične bočice za doziranje dodajte odgovarajuću količinu aktivnog sastojka u dozator. Zatim izmjerenu količinu dodajte u posebnu posudu ili bocu koja sadrži ureu (Adblue). Dobro promiješajte i ulijte u Adblue spremnik u vozilu. Redovito upotrebljavajte kod svakog ulijevanja uree u Adblue spremnik.

Doziranje

Za mjerenje željene količine pratite mjeru na dozatoru na boci. Jedna boca 988 Aktivnog dodatka za Adblue (250 ml) je dovoljna za 100L tekuće uree. Navedene doze se ne smie prekoračiti.

Omjeri:

250 ml – 100 lit

5 lit – 2000 lit

Značaj redovnog održavanja SCR sustava

Redovno održavanje SCR sustava i korištenje 987 i 923 sprječava začepljenje sustava, smanjuje rizik od skupih popravaka i osigurava dugotrajnu učinkovitost motora. Također, redovno korištenje Tunap 987 i 923 osigurava da vaše vozilo ostane u skladu s ekološkim standardima, čime se doprinosi zaštiti okoliša.

Za više informacija i narudžbu posjetite Jasmin Maziva – Tunap AdBlue