Župan Marko Marušić potpisao je ugovor za izradu glavnog projekta izgradnje biciklističke staze duž trase stare pruge Bjelovar-Garešnica i time je napravljen prvi korak u ostvarenju projekta koji je iznimno važan za turističku ponudu županije. Staza će prolaziti kroz tri grada i šest općina Bjelovarsko-bilogorske županije i planirana je u dužini od 66 kilometara.
-Pred nama je puno izazova. Dionica je duga i potrebno je riješiti imovinsko-pravne odnose. Sigurno ćemo se potruditi da ih što prije razriješimo. Staza će prolaziti kroz tri grada i šest općina, što čini ovaj projekt zaista jedinstvenim. Veselim se realizaciji projekta, ali svjesni smo da je ovo tek prvi korak. Sigurno ćemo težiti da brzo riješimo imovinsko-pravne izazove te osiguramo sve potrebne dokumente za apliciranje na najavljene natječaje koji su u pripremi, izjavio je župan Marušić.
Hrvoje Malčić, projektant, opisao je projekt biciklističke staze duž trase “stare pruge” kao vrlo složenu, ali kvalitetnu inicijativu.
-Projekt je vrlo složen ali kvalitetan i ozbiljan. Nešto što u principu ne postoji kod nas, možda postoji u nekim bližim zemljama poput Austrije ili Slovenije. Radi se o biciklističkoj stazi koja povezuje više općina i gradova, prateći uglavnom trase postojeće željezničke pruge. S obzirom na to da ta trasa prolazi preko tisuću čestica bit će potreban idejni projekt temeljem kojeg će se ishoditi lokacijska dozvola te se planira fazno građenje. Očekuje se ishođenje otprilike 15 do 20 građevinskih dozvola, pojasnio je Malčić i naglasio da je trasa već geodetski formirana, ali da detalji poput mostova i prijelaza s cestama, kao i kolizije s prometnicama i privatnim zemljištem zahtijevaju precizno planiranje. Sve je uključeno unutar projektne dokumentacije do ishođenja građevinske dozvole.
Planirani su i radovi u fazama kako bi se omogućilo korištenje staze u razumnom vremenskom periodu nakon dobivanja potrebnih dozvola
– Što se tiče same podloge željeznička trasa je već definirana nasipom i odvodnjom, što je izuzetno povoljno. U većini slučajeva takve biciklističke staze se rade na takvim trasama jer već postoji određeni dio riješenog poprečnog presjeka trase. Sama staza i trasa bit će potpuno definirane i izgrađene prema poznatim uvjetima za ovakvu vrstu biciklističkih staza, što uključuje određenu granulaciju kamena, obrade i slično koje će biti oblikovane na način koji omogućuje prolazak biciklista svih dobnih skupina, od male djece do odraslih. To znači da neće biti ekstremno zahtjevne staze, već će biti od prirodnih materijala i uz prirodnu obradu, zaključio je Malčić.