Potaknuti negodovanjem roditelja djece koja borave u Dječjem vrtiću Pčelica Čazma zbog gašenja Viber grupa u kojima su bili roditelji i odgajatelji razgovarali smo s ravnateljicom vrtića Martinom Kovač.

Viber grupe su otvorili pojedini odgajatelji i služile su za grupne razgovore roditelja s odgajateljima ali i kako bi roditelji dobivali i aktualne obavijesti. Vidjevši da su ti razgovori otišli u krivom smjeru ravnateljica je odlučila da se grupe zatvore i da za komunikaciju služe isključivo načini koji su i propisani Odlukom vrtića.

Osim pitanja o gašenju Viber grupa u odgojnim skupinama postavili smo još nekoliko pitanja koja se ovih dana protežu u razgovorima roditelja.

Koji su oblici komunikacije s roditeljima koje ćete sada isključivo koristiti i zašto je došlo do gašenja Viber grupa odgojnih skupina?

– Drago mi je da i na ovaj način putem medija možemo dati informacije svima zainteresiranima o radu u Dječjem vrtiću i o suradnji sa roditeljima. Naša osnovna uloga tj. predškolskog odgoja i obrazovanja je da pridonosi povoljnom cjelovitom razvoju osobnosti djeteta i kvaliteti njegova života. Ostvarenje te uloge neizvedivo je bez suradnje s roditeljima. Povezivanje obiteljskog i izvan obiteljskog djetetova iskustva i usklađenost odgojnih postupaka optimalno podupire djetetov razvoj. Zato nam je iznimno važno ostvariti uspješnu suradnju s roditeljima kroz oblike suradnje koje imamo. Svakodnevno informiranje roditelja o djetetu kroz kratke, sažete, važne informacije o proteklom danu, zdravstvenom stanju djeteta, organizaciji i sl. koje odgajatelj prenosi roditelju najčešće kada dođe po dijete. Imamo i individualne konzultacije koje su unaprijed dogovoreni razgovori s odgajateljima i/ili članovima stručnog tima. To je mjesto na kojem se roditelj može informirati o razvoju i napretku svoga djeteta, te razmijeniti različite informacije i zapažanja. Također, roditelj može dobiti podršku svom roditeljstvu u obliku savjetovanja. Preporučamo da roditelji dođu barem na jedne konzultacije kroz godinu.
Tu su i roditeljski-sastanci koji se održavaju nekoliko puta kroz godinu s temama planiranja i valorizacije odgojno-obrazovnog procesa, stručnim temama, te različitim temama informativnog karaktera. Organiziramo druženja roditelja, djece i odgajatelja kroz prigodna druženja u vrtiću kroz zajedničke aktivnosti, ali mogu biti i zajednički odlazak izvan vrtića, u prirodu i sl. Održavaju se nekoliko puta tijekom godine. Iznimno nam je važno uključivanje roditelja u odgojno-obrazovni rad.
Roditelji se mogu uključivati na različite načine kao što su: sudjelovanje u aktivnostima djece, predstavljanje vlastitog zanimanja ili vještina, sudjelovanje u organizaciji i izvođenju izleta i posjeta, prikupljanje različitih materijala ili predmeta, uključivanje u različite aktivnosti na razini vrtića, isl. Svaki roditelj uključuje se prema svom interesu i mogućnostima.Naravno tu su i svima poznati kutići za roditelje i panoi pokraj ulaza u dnevni boravak nalaze se panoi za roditelje na kojima su izvješene različite obavijesti, informacije o aktualnostima u grupi, planovi odgojno-obrazovnog procesa, stručni materijali, fotografije i likovni radovi. Imamo i pismene oblike suradnje koji su dostupni svima to su obavijesti informativnog karaktera, leci za roditelje, ankete za roditelje, telefon, mail.

Što se tiče Viber grupa one nikada nisu bile službeni način suradnje i komunikacije. Odgajatelji nemaju službene mobitele putem kojih bi mogli vršiti takvu komunikaciju. Sadržaj poruka u pojedinim grupama otišao je u neželjenom smjeru te je odlučeno ukinuti te Viber grupe. Od nove pedagoške godine svaka skupina otvorit će gmail za suradnju i komunikaciju budući da imamo dovoljno prijenosnih računala. Pozivamo sve roditelje, trenutne i buduće da nam se jave putem maila djecji.vrtic.pcelica@bj.t-com.hr, na broj mobitela 099/2771-419 ili telefona 771-419. Isto tako mogu doći i osobno u vrtić i zatražiti u slučaju potrebe sastanak ili razgovor s djelatnicima vrtića, jer mi smo partneri u odgoju njihovog djeteta.

U vrtiću ima djece koja spavaju i djece koja ne spavaju u vrijeme predviđenog odmora. Roditelji čija djeca ne žele spavati pitali su može li se što napraviti da se ta djeca za vrijeme odmora smjeste u neki drugi prostor za igru i da ih se ne prisiljava na odmaranje?

Često roditelji kažu da djeca kod kuće ne spavaju popodne, a ovdje imaju potrebu zbog ranog dolaska, mnoštva aktivnosti i kada vide prijatelje koji su u krevetiću odluče leći i oni. Isto tako roditelji se vesele kad čuju da u vrtiću dijete odmara ili spava nakon ručka. Sve je to individualno izraženo I ovisi od djeteta do djeteta. Vezano uz dnevni odmor nakon kraće rasprave na odgojiteljskom vijeću donijeli smo zaključak da se djeca na isti ne prisiljavaju te izričito odbacujemo takve navode. Nadalje razumijemo da svaki roditelj želi najbolje za svoje dijete te da odgoj, obrazovanje i zadovoljavanje osnovnih dječjih potreba bude bez prisile što u potpunosti podržavamo. Način i organizacija rada kao i pravila kućnog reda zajednički donesena na roditeljskom sastanku jasno su prezentirana svim roditeljima i stoje na ulaznom panou vrtića. Nakon toga nije bilo dodatnih pitanja ili pritužbi osim roditelja dvoje djece koji ne žele da njihova djeca odmaraju u vrtiću što smo prihvatili i omogućili. Zdravstveni djelatnici ukazuju na dobrobit dnevnog odmora za djecu, ali to naravno ovisi o više faktora. Koliko je dijete spavalo noć prije, koje su njegove navike i potrebe i kakav je stav roditelja. Uzimajući u obzir sve to maksimalno se pokušavamo prilagoditi svakom djetetu. Djeca za vrijeme dnevnog odmora slušaju priče, bajke ili instrumentalnu klasičnu glazbu za opuštanje i slično. U naš vrtić djeca dolaze od 5:00 i u tom slučaju imaju potrebu za dnevnim odmorom nakon ručka, slično je s djecom koja dolaze do 8:00, ali ovisi o njihovoj dobi. Djeca koja dolaze do 9:00 ili kasnije (vrtić radi do 21:30) odmaraju nakon ručka te ako ne zaspu igraju se na krevetiću ili za stolom mirne i tihe igre kako ne bi ometali prijatelje koji u to vrijeme odmaraju. Potaknuti ovim pitanjem razmišljamo o alternativi za djecu koja dolaze kasnije u vrtić i nemaju potrebu za odmorom da ih nakon ručka izdvojimo u drugu sobu dnevnog boravka gdje će za njih organizirati mirne i tihe aktivnosti. No, s obzirom na prostorno i materijalno okruženje i broj odgojitelja to nažalost nije moguće. Početkom nove pedagoške godine provest ćemo ankete za roditelje djece starije od 4 godine kako bi se izjasnili žele li da njihovo dijete odmara nakon ručka. Konzultirajući stručnjake za spavanje saznali smo da većini djece treba dosta sna, često mnogo više nego što im roditelji dozvoljavaju. Stručnjakinja za dječji san, doktorica Jodi A. Mindell, ističe: “… Ako dijete ima loše navike spavanja, odbija spavati preko dana ili otići na spavanje prije 22 sata, njegovi roditelji će pretpostaviti da mu ne treba puno sna. Ali to nije točno. Vjerojatnije je da takvo dijete lišeno sna, ina problem s hiperaktivnošću i da je preumorno kada dođe vrijeme za spavanje.

Koliko djelatnici vrtića plaćaju smještaj svoje djece u vrtić i na koji način im je riješen topli obrok u vrtiću?

Što se tiče djece odgojitelja oni također plaćaju vrtić kao i ostali roditelji/korisnici ovisno o duljini boravka njihove djece u vrtiću.
Prehrana radnika je individualna, ponuđena je mogućnost prehrane svima koji to žele. Plaćanje obroka je 5 kn dnevno, a trenutno se u vrtiću hrani 16 radnika.