Župan Bajs u Čazmatransu – “Svima bi trebalo biti u interesu da hrvatskim cestama voze hrvatski autoprijevoznici”

Korona kriza uzrokovala je velike probleme projevozničkim tvtkama, pa tako i najvećoj prijevozničkoj tvtki u RH Čazmatransu. Situacija u Čazmatransu koji ima 860 zaposlenika trenutno je iznimno teška i potrebna je pomoć države kako se autobusni linijski prijevoz ne bi u potpunosti ugasio.

I dok vladajući iako su još 2018. godine trebali uvesti javnu uslugu prijevoza i u predizbornoj kampanji o tome ne govore ništa, jedini koji je u županiji dignuo glas za spas Čazmatransa i ostalih prijevoznika  je bjelovarsko-bilogorski župan Damir Bajs. Na tu temu je nedavno sudjelovao i na Izvršnom odboru Hrvatske zajednice županija.

Danas je održao još jedan sastanak sa predstavnicima Čazmatransa i komercijalnim direktorom Berislavom Sarajom kako bi provjerio kakva je trenutna situacija.

Čazmatrans kao grupacija ima 700 autobusa, a  njih preko 100 nije registrirano jer tvrtka više nema sredstava za to. I  dalje se posluje sa samo 25% kapaciteta .

– Čazmatrans će u srpnju i kolovozu imati prihode manje od 10% uobičajenih – rekao je Saraja i apelirao da se kompletnom prijevoznom sektoru isplati pomoć države od 4 tisuće kuna po radniku kako je bilo do lipnja,  kako bi mjesec rujan Čazmatrans dočekao sa zaposlenim radnicima.

– Visimo o koncu u tom dijelu i sigurno nećemo moći zadržati sve radnike ako se taj dio ne ispoštuje od strane države. To je jedna poruka svih prijevoznika, imali smo jučer i jedan veći skup svih prijevoznika i to je jedan dio zaključaka koje smo donijeli, da se apelira na Zavod za zapošljavanje i ministra Alardovića da pomogne u tom dijelu jer prijevoznici su na koljenima i ne mogu prebroditi ovu krizu ako ne dobiju pomoć u financiranju od 4 tisuće kuna – kazao je Saraja.

Ukoliko ne dođe do pozitivnog odgovora države, prijevoznici upozoravaju kako će s vremenom u potpunosti nestati javni prijevoz, a time i učenici bez prijevoza do škole, radnici bez prijevoza do posla, kao i svi ostali građani bez javne usluge prijevoza, posebice na neprofitabilnim linijama u koje ulazi županijski i međužupanijski prijevoz putnika.

Bjelovarsko – bilogorska županija i župan Bajs skrenuli su pozornost da se krene u rješavanje problema i pomogne autoprijevoznicima, a time i Čazmatransu jer svima bi trebalo biti u interesu da hrvatskim cestama voze hrvatski autoprijevoznici.

Koronavirus ostavio je  ekonomske posljedice na gospodarstvo. Cijelo gospodarstvo unutar županije je manje više zahvaćeno korona krizom, no ne jednako, neki više neki manje. Bjelovarsko bilogorska županija prema nekim sektorima već je napravila iskorak gdje je mogla indirektno pomoći, kazao je župan Damir Bajs i dodao kako je za njega najveći problem pitanje cestovnih prijevoznika i Čazmatransa kao najvećeg prijevoznika u županiji, ali i onih manjih.

– Problemi su nastali jer je školski prijevoz bio suspendiran,  a isto tako oni koji imaju turističku flotu ove godine nisu vozili, a kada je dozvoljena vožnja bio je propisan smanjeni broj putnika po autobusu što je sve uzrokovalo velike gubitke. Ono što smo predložili, a to je Hrvatska zajednica županija i prihvatila i stavila točku dnevnog reda vezano uz hrvatske prijevoznike, jer nije to samo naš problem, u našoj županiji. Moram reći da je rasprava bila dosta široka i svi su bili zabrinuti za taj sektor. Na sastanku je bio i predstavnik ministarstva koji je rekao kako su upoznati s tim problemom i kako su dali još jednu ekstra plaću za taj sektor. Međutim, ono o čemu smo mi pričali na sastanku, a to se još nije dogodilo je pitanje Javne usluge. Javna usluga u drugim europskim državama je već uvedena i ona daje mogućnost građanima da se kreću u okviru neke države. Javni prijevoz je zato ključan i bitan ne samo za naše školarce već i druge građane, posebice za one dijelove Hrvatske koji imaju ruralni dio jer je jasno da tu nema nikakvog javnog prijevoza osim autobusa. U drugim državama prijevoznici dobivaju sredstva i kad ne voze i voze. Zato što je to neprofitabilno i država je dužna osigurati taj dio usluge neovisno o vrijednosti – rekao je župan Bajs.

Dodao je i kako je razgovarao s kolegama županima i da su svi svjesni da se nešto mora napraviti da se do rujna potpiše ugovor o javnoj usluzi jer županije same ne mogu financirati ukupnost prijevoza. Državu bi to koštalo u 2020. godini od 150 do 200 milijuna kuna. Hrvatska je od Europske unije i dobila 100 milijuna kuna kao potporu za prijevoz,a to je dala željeznici i Croatia Airlinesu.

– Moje mišljenje i mišljenje svih župana je da se pitanje cestovnog prijevoza mora riješiti. Kako god bilo mi ćemo ustrajati u tome. Nakon izbora to će biti jedna od prioritetnih tema jer će nam se dogoditi pitanje, tko će voziti naše učenike srednjih i osnovnih škola? Tko će dati tu javnu uslugu? Hoće li to biti domaće tvrtke ili će doći strane firme koje su u boljoj poziciji jer imaju ugovore o javnom prijevozu u svojim zemljama? – pita se župan Bajs.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.