Kakva su iskustva škole na daljinu učenika Vite, Klare, Ree i njihovih roditelja

Koronavirus zatvorio je sve obrazovne ustanove u Republici Hrvatskoj, a nastava je kroz virtualni  svijet ušla u obiteljske domove. Novi način rada za koji nisu bili pripremljeni ni učenici,  ni prosvjetni djelatnici, a ni roditelji  postao je poseban izazov za sve njih.

Kako izgleda škola na daljinu iskreno su za vas napisali učenici Vito, Klara i Rea te njihovi roditelji. Vjerujemo da ćete se mnogi pronaći u njihovim pričama.

Vito je učenik sedmog razreda i kako nam je otkrio odgovara mu ovaj novi način rada i školovanja.

– Sviđa mi se što nastavu i zadatke mogu pratiti u pidžami, no nije to isto kao u školi kada nam učitelji predavaju i objašnjavaju. Nedostaju mi prijatelji i druženje.

Koliko su ti učitelji dostupni i odgovaraju li brzo kada ih tražiš da ti nešto dodatno pojasne?

– Učitelji su nam dostupni svaki dan do 18 ili čak 20 sati. Npr. fotografiram i pošaljem riješene zadatke, a učitelji nam na grupu Teams ili privatno, na chat odgovore je li točno ili nije i što trebamo ponovo riješiti. Komuniciramo s razrednicom i pedagoginjom o svakodnevnim aktivnostima, o tome kako provodimo vrijeme u karanteni.

Nastavom na daljinu zadovoljna je i Vitina mama Ivana koja je posebno pohvalila Vitu i njegovu angažiranost oko učenja.

– Prema mom osobnom iskustvu, nastava na daljinu izvrsno funkcionira. Pohvalila bih svoje dijete koje redovito započinje s nastavom najkasnije u 10 sati svakog radnog dana i sve zadaće nastoji riješiti do ručka. Također, učitelji zadaju zadatke prema uobičajenom rasporedu za dane kada se išlo u školu. Razrednica nas  putem zajedničke grupe podupire i redovito obavještava o svemu važnom za funkcioniranje ovakvog oblika nastave – kaže Ivana.

I dok  je nekoj djeci  potrebna pomoć roditelja oko nastave, Ivana ističe kako to nije slučaj s Vitom. Isto tako nema toliko ni zatrpavanja  gradivom.

– Uglavnom ne pomažem oko nastave, osim kada smo zajedno radili pokus iz kemije vezan uz kristalizaciju soli. Mislim da djeca inače trebaju biti u potpunosti samostalna oko rješavanja školskih zadaća. Naravno, ako mene ili supruga dijete zatraži pomoć da smo uvijek tu. U normalnim uvjetima ponekad neki učitelji zatrpavaju djecu s gradivom, ali u ovoj izvanrednoj situaciji učitelji su stvarno obazrivi i ne zatrpavaju ih gradivom.

Imate li problema s logiranjem u sustav?

Mi nemamo problema s logiranjem u sustav jer imamo svoju stalnu internetsku vezu i zatražili smo tablet u školi, a kako bismo izbjegli eventualni spori sustav osobnog računala, viruse i sl.. tako da je tablet namijenjen isključivo za školu na daljinu. Smatram da nitko ne bi imao nikakve smetnje u nastavi na daljinu da su svi učenici predmetne nastave dobili na raspolaganje tablete i kartice za internet koji im pripadaju.

Klara je učenica II razreda gimanzije  kaže da se  jako dobro  snašla i da joj  odgovara  ovaj način rada.

– Mislim da sve funkcionira odlično, super je sve osmišljeno i zabavno je tako učiti. Profesori su uvijek dostupni da ih pitaš nešto što ne razumiješ, da ti nešto pojasne i slično. Nekada netko od profesora i pretjera u količini gradiva, ali što je tu je moramo raditi. Na početku nastave na ovaj način imala sam i problema sa sustavom ali sada je sve u redu. Na kraju mogu reći da sam motiviranija nego prije i više vremena provodim radeći ali nije ništa toliko zamorno i naporno.

I Klara je samostalna tako da za pomoć mame Martine nema potrebe.

– Nastava na daljinu je pun pogodak, škola za život u pravom smislu riječi i sama radim od kuće i mogu reći da je malo opuštenije, ali opet zahtjevno jer treba osigurati sve uvjete. Nisam puno uključena, Klara se odlično snašla pa ne treba moju pomoć, pitam koji su predmeti danas i to je to, ali je slikam za tjelesni kada vježba.

Rea je također učenica II razreda gimnazije. Na pitanje koliko joj ovaj način rada odgovara rekla nam je:

– Ovaj način rada mi odgovara u nekim predmetima jer predmete kao matematika i kemija moram doma izvježbati sama na koji god način da obrađujem gradivo. U nekim predmetima mi je malo teže ovako jer profesori daju puno materijala i kažu nam da si sami izdvojimo najbitnije, a u gradivu koji prvi put učim teško određujem što je bitno, a što ne, osobito što se tiče teorije iz fizike i kemije. Također mi ne odgovara takav način rada u nastavi likovnog i glazbenog jer potrošim puno više vremena odrađujući zadane zadatke nego kada u školi slušam nastavu iz tih predmeta.

Kolko su  dostupni profesori kada ih pitaš za pomoć?

Neki profesori jesu neki ne, jako se trude objasniti nam što točno moramo raditi i što traže. Uvijek nam napišu da se obratimo oko nejasnoća, ali ako pošaljem poruku neki mi odgovore nakon zadanog roka ili isti dan kada ističe rok, ali imam razumijevanja zato što imaju dosta učenika i neki od njih rade u dvije smjene. S nekim profesorima imamo whatsapp grupu pa češće komuniciramo, a s nekima rijeđe.

Što bi pohvalila, što misliš da ne funkcionira dobro?

Pohvalila bi koliko brzo su se neki profesori snašli u ovom novom obliku nastave i to što svi daju dovoljno dugi rok za odradu zadatka. Pohvalila bi također to što se neki profesori zbilja vidljivo potrude oko materijala koje nam šalju i zbilja nam sve objasne, ali ne rade svi na isti princip pa neki daju više toga da radimo sami i tražimo odgovore sami, a nisu svi odgovori uvijek u udžbeniku ili na edutoriju pa mi to malo otežava rad jer mi oduzme dosta vremena.

Imaš li problema s logiranjem u sustav?

Prvi tjedan je bilo teško jer je sustav padao nekim učenicima (ja osobno nisam imala problema, ali su kolege iz razreda imali), morali smo se sami prijaviti i upoznati s aplikacijom jer su nam tek u petak za vrijeme predzadnjeg sata rekli da će nastava biti online pa nam je svima bilo malo komplicirano, ali bili smo u kontaktu s razrednicom koja nam je puno pomogla. Kako se s vremenom svi više prilagođavamo je sve bolje.Sada nemam problema, nikada se ne odjavljujem iz  sustava i uvijek sve dobro radi.

Misliš li da vas profesori  zatrpavaju s gradivom?

Prvih tjedan dana nas i jesu zatrpavali, radila sam svaki dan (osim ponedjeljka koju je bio prvi dan online nastave) od 11 ujutro do 8 navečer i više vremena provela u online školi nego što bi provela na nastavi taj tjedan. Prošli tjedan su podosta popustili, davali su nam ne toliko opširne zadatke jer se dosta učenika žalilo na količinu zadanog. Prošli tjedan i danas mi je trebalo za odraditi sve zadatke vremena koliko bi bila u školi, čak i manje. Sve ovisi kakav nam je raspored za taj dan jer su neki dani puno lakši od drugih jer imamo lakše predmete.

Učiš li više sada nego prije?

 Ovisi od predmeta do predmeta, jako me iznenadilo to što više vremena trošim na predmete koje rijetko učim ili nikada (glazbeni, likovni, tjelesni). Rekla bih da učim na drugi način sada nego inače jer za vrijeme “normalne” nastave sam učila za testove tako što sam čitala udžbenik, a sada puno toga zapamtim prepisivanjem gradiva u bilježnicu ili traženjem po internetu i u udžbenicima pa ni nemam osjećaj da učim kao inače.

Koje je mišljenje tate Roberta o školi na daljinu?

– Najvažnije je da je dijete samostalno, a treba biti i informatički potkovano kako bi moglo sve samo napraviti. Dakako, što je dijete starije to je lakše. Što se tiče moje pomoći to je vezano više uz neke tehničke stvari, a vidim da se Rea dobro snalazi sa svime, tako da je kao i u dosadašnjem školovanju najveći dio sama odradila, kako bi trebalo i biti. Vidim da joj ovaj način rada možda i bolje odgovara od onoga u redovnoj školi, jedino što joj fali je društvo jer školovanje nije samo učenje već i druženje s kolegama iz razeda i škole. Koliko vidim profesori su dostupni, a vjerujem da i njima treba neko vrijeme da se prilagode. Zanimljivo je da se godinama rade puževi koraci u reformi školstva, a onda se u rekordno kratkom roku uvedu promjene kojima bi tempom kojim se radi u našem društvu inače trebale, ne godine, nego desetljeća. Ovime se pokazalo da bi možda i druge promjene trebale biti uvedene odmah, bez previše bojazni i nedostatke mijenjati u hodu, jer se sad vidi da se tako može.

Nakon što smo vam danas prenijeli iskustva učenika i roditelja sutra vam donosimo iskustva prosvjetnih djelatnika.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.