Tijekom “korona šopinga” u Hrvatskoj se više kupovao alkohol nego sapun

Gfk panel kućanstava koji prati potrošnju proizvoda za kućanstvo u Hrvatskoj analizirao je 20 milijuna košarica kupljenih u razdoblju od 24. veljače do 15. ožujka, točnije u razdoblju „korona šopinga“ i usporedio ih s usporediva 3 tjedna u 2019. godini prenosi rtl.hr.

Ukupno smo potrošili 300 milijuna kuna više na hranu, piće, osobnu njegu i kućnu kemiju. Najveći dobitnik je, očekivano, online format u kojem je potrošnja rasla čak 51 posto.

Zalihe su najviše stvarali samci dok je stvaranje zaliha bilo manje izraženo u višečlanim kućanstvima.

Postoje i značajne regionalne razlike. Tako su npr. Zagrepčani, Slavonci, Istrijani i Primorci prednjačili u pripremi zaliha, dok je to u Središnjoj Hrvatskoj i Dalmaciji manje izraženo. Zanimljivo je da su zalihe u jednakoj mjeri stvarali oni koji se izjašnjavaju kao iznimno zabrinuti zbog koronavirusa kao i oni koji nisu osobito zabrinuti.

Najveći je gubitnik tržnica s padom vrijednosti od osam posto, a pekarnice i male trgovine također bilježe smanjenje tržišnog udjela.

Listu top 20 kategorija s najvećim rastom otvara sol koja je rasla 290% u dnosu na isto razdoblje prošle godine. Brašno i kvasac koji su, uz wc papir, postali sinonim korona šopinga “tek” su na 6. i 7. mjestu po rastu vrijednosti. Sapun je tek na 20. mjestu. WC papir je na 31.mjestu od ukupno 130 analiziranih kategorija.

U prva tri tjedna korona šopinga vino i žestoka alkoholna pića rastu većom stopom rasta u odnosu na rast kategorije sapuna.

Izvor: rtl.hr

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.