Građanski odgoj uskoro i u školama Bjelovarsko-bilogorske županije

0
67

Županijsko vijeće za Građanski odgoj i obrazovanje Bjelovarsko-bilogorske županije u suradnji s Ogrankom Hrvatskog pedagoško-književnog zbora  i udrugom BUDEM organizirali su predstavljanje riječkog modela Građanskog odgoja i obrazovanja koji se već provodi u dvadesetak škola RH i prepoznat je od Europske komisije.

50-ak predstavnika škola, Grada Bjelovara i Bjelovarsko-bilogorske županije moglo je čuti nešto više o  implementiranju programa Građanskog odgoja i obrazovanja kao izvannastavne aktivnosti u osnovne škole prema riječkom modelu.

Ornela Malogorski predsjednica Županijskog vijeća za Građanski odgoj i obrazovanje kazala je kako sve županijske škole provode teme iz Građanskog odgoja na satovima razrednika i međupredmetno, no vrlo nesistematizirano i kaotično:

– Puno se sadržaja realizira i provodi, međutim nemamo neki red i jasno razrađene programe, jer kurikulum je obavezan iz Građanskog odgoja za sve škole, međutim ovo bi bila prilika da to usustavimo i sistematiziramo i da na neki način educiramo nastavnike koji bi to radili jer ne postoji neka sustavna edukacija nastavnika i učitelja za to – kazala je Malogorski.

Građanski odgoj u riječkim školama uveden je 2016./2017. eksperimentalno u 6 škola od 25 koliko ih ima u Rijeci. Uveden je kao izvannastavna aktivnost i baziran je na dobrovoljnosti i želji učenika i škola da se uključe.

– Rijeka je strpljivo čekala dugi niz godina da se s državne razine nešto poduzme i da se Građanski odgoj uvede sustavno kao zasebni predmet u škole, no kako se to nije događalo preuzeli smo stvari u svoje ruke, izradili materijale za učenike i učitelje i krenuli s provođenjem – rekla je Lana Golob iz Grada Rijeke i dodala:

– Naš Građanski odgoj se temelji na 6 dimenzija, na koje mi smatramo da se građanski temelji. To su društvena, ljudsko pravna, ekološka, gospodarska dimenzija i to su recimo, održivi razvoj, važnost pravilnog odlaganja otpada, razlika između smeća i otpada, razlika između tekućeg i žiro računa, osnove života u demokraciji, važnost prihvaćanja, tolerancija, važnost poštivanja i poznavanja kako svojih tako i tuđih ljudskih prava. To je, možemo reći, odgoj za život – rekla je Golob.

Mario Bajkuša, direktor programa i razvoja u Forumu za slobodu odgoja rekao je kako je u Rijeci organiziran program pripreme nastavnika za provođenje Građanskog odgoja i obrazovanja. Kroz sedam modula kroz koje je prošlo šezdesetak nastavnika dobili su osnovne koncepte, pojmove i načine poučavanja o demokraciji, ljudskim pravima, borbi protiv korupcije, EU, medijskoj pismenosti i volontiranju u školi. A potrebu za Građanskim odgojem u školama slikovito je pojasnio:

– Ponekad pozivam ljude da naprave jedan mentalni eksperiment. Da zamisle kakav bi bio opseg slučaja „Švicarac“ da su naše generacije bile educirane kako pročitati ugovor, koje su neke temeljne pravne pretpostavke, da razumiju neke stvari. Isto, kao što se danas borimo da učenici znaju kamatni račun, zašto ih ne bi poučavali kakav  ugovor o radu treba biti? Kao društvo trebamo izvršiti obvezu da mlade podučimo. Ja sam imao matematiku u školi. Ne mogu reći da sam veliki matematičar ali imam osnovna znanja o tome. Tako bi trebali i u drugim segmentima mladima dati osnovna znanja i dati temeljne pojmove – kaže  Bajkuša.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.