Prometna studija Bjelovara: Bicikli kao dio novog prometnog identiteta

Stručnjaci sa zagrebačkog Fakulteta prometnih znanosti predstavili su  Plan  održive mobilnosti Grada Bjelovara. Na temelju analize postojećeg stanja ovim Planom održive mobilnosti Grada Bjelovara definirane su strateške mjere podijeljene u osnovne kategorije: mjere za optimizaciju prometa motornih vozila, unaprjeđenje pješačkog prometa, unaprjeđenje biciklističkog prometa, unaprjeđenje prijevoza putnika u javnom prijevozu, ostale mjere unaprjeđenja održive mobilnosti, strategija pametnog upravljanja prometnim tokovima. Gradonačelnik Dario Hrebak kazao je kako Grad Bjelovar ima jako puno problema što se tiče biciklističkog prometa, nema dovoljno biciklističkih staza, velika je gužva u centru grada, broj parkirnih mjesta je limitirajući u smislu onoga što bi građani željeli, a biciklistički promet je iznimno slab i sve je to ustanovljeno i tijekom ove studije:

– Napravljen je određen set mjera kako i na koji način poboljšati mobilnost Grada Bjelovara i kako je približiti nekim novim modernim tehnologijama koje ćemo mi sigurno kao pametan grad koristiti. I ono što je najvažnije, sve je to struka uobličili u jedan dokument koji je sveobuhvatan. Ja očekujem puno novosti uz samu regulaciju prometa i poboljšanje i promjenu mentaliteta građana. Puno se upravo u ovoj mobilnosti ide prema biciklizmu kao novom načinu prometa koji manje zagađuje okoliš. Ovo je jedna studija kojoj je prvi i osnovni temelj kako preporoditi Bjelovar u smislu prometa kroz idućih pet, šest godina, kako napraviti infrastrukturu, biciklističke staze i promet na području grada učiniti sigurnijim. Ovaj plan ima puno stvari koje su inovativne, drugačije, modernije i skuplje jer tehnologija košta. Ono što će nam sigurno pomoći je da imamo studiju i da ćemo se moći javiti na mnogobrojne europske natječaje i sigurno je da ćemo dio ovih stvari koje su nam sugerirali ispuniti u sljedećih nekoliko godina – istaknuo je Hrebak na predstavljanju Prometne studije.

Hrebak je najavio kako će u gradu krenuti i sa izgradnjom električnih punionica. Grad nabavlja i jedno električno vozilo koje će koristiti komunalni redari. Od konkretnih promjena za građane Hrebak je pobrojao:

-Razmišljamo o zatvaranju prometa oko središnjeg gradskog parka napravljeno je riješenje i za to. Razmišljamo o jednom novom sustavu video nadzora za kontrolu parkiranja koji bi bio prvi i revolucionaran u Hrvatskoj. Dugoročan projekt je izgradnja još jedne podzemne garaže ali to će biti kako kaže struka i gdje kaže struka. Naravno to će zahtijevati veliki iznos novca i vidjet ćemo hoćemo li imati mogućnost za to. Ja želim od ovih dvadeset, trideset prijedloga koji su nam oni dali da ispunimo barem polovicu i tu smo već napravili jako puno -rekao je Hrebak.

Napomenimo još kako središtem Grada Bjelovara svakoga dana prođe više od 20 tisuća vozila, a od toga je čak oko 3400 teških teretnih vozila. Također, čak 50% uličnih površina čine parkirališta, dok je više od 8200 vozila parkirano svaki dan u središtu Bjelovara.

Komentiraj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.