Ovog vikenda, 27. i 28. rujna, Čazma je ponovno domaćin jednog od najvažnijih događanja posvećenih zdravom i održivom načinu života – 11. Eko sajma, koji se tradicionalno održava u školsko-sportskoj dvorani. Manifestacija pod motom “Zdrava hrana, Vaš izbor!” okupila je čak 43 certificirana ekološka proizvođača iz cijele Hrvatske, a interes posjetitelja pokazuje da je svijest o važnosti ekološke proizvodnje sve snažnija.

Gradonačelnica Valentina Čanađija, istaknula je važnost ove manifestacije za identitet grada:

– Eko sajam je postao jedan od zaštitnih znakova Čazme. On nije samo sajam – on je mjesto susreta, razmjene ideja i promocije zdravog života. Zahvaljujem svima koji ga iz godine u godinu čine boljim, toplijim i sadržajnijim – poručila je gradonačelnica.

Više od sajma – zajednica koja raste

Na otvorenju se obratio i Dražen Diktić, predsjednik Udruge Eko Čazma, koja od samih početaka organizira sajam:

– Počeli smo 2013. sa samo 23 izlagača. Danas nas je gotovo dvostruko više, što pokazuje koliko je porasla i ponuda i interes. Iako je organizacija sve veći izazov – pogotovo u vrijeme klimatskih nepogoda – ponosni smo što ustrajemo i gradimo nešto stvarno vrijedno – kazao je Diktić, dodavši kako je upravo marketing slaba točka sajma.

– Imamo kvalitetu, ali nam još fali šira vidljivost. Radimo na tome – poručio je.

Ove godine, iako suočen s izazovima klimatskih promjena, sajam je ponovno donio raznoliku ponudu ekoloških proizvoda – od svježeg voća i povrća, meda i domaćih sokova, do kozmetike, začinskog bilja i rukotvorina.

Posebnost sajma je potpuna odsutnost plastike, što ga dodatno izdvaja među sličnim manifestacijama u zemlji. Posjetitelji ovdje ne dolaze samo “prošetati”, već aktivno kupuju i podržavaju proizvođače što je Diktić istaknuo kao veliki uspjeh.

Podrška s regionalne razine

Podršku sajmu pružila je i Bjelovarsko-bilogorska županija, čiji je predstavnik, Dario Biškup, pročelnik za gospodarstvo i poljoprivredu, istaknuo stratešku važnost ekološke proizvodnje za razvoj regije, ali i cijele Hrvatske.

– Broj izlagača je najbolji pokazatelj koliko je porasla potražnja za ekološkim proizvodima, ali i koliko je ponuda postala kvalitetna. Bjelovarsko-bilogorska županija razvija se upravo u tom smjeru: jača se lokalna proizvodnja, potiče se plasman domaćih proizvoda i naglašavaju se naše tradicije – poručio je Dario Biškup., pohvalivši organizatore i izlagače.

S obzirom na to da se u županiji sve više razvija kontinentalni turizam, Biškup naglašava da upravo ekološki proizvodi postaju ključan dio turističke ponude – autentičan, održiv i sve traženiji.

– Svaki ovakav proizvod nosi priču, tradiciju i lokalni identitet. A upravo to je ono što današnji posjetitelji i turisti sve više traže – ne samo proizvod, nego iskustvo – poručio je Biškup.

Dodao je i da Županija snažno podupire ovakve inicijative te kroz razne programe nastoji potaknuti mlade i postojeće poljoprivrednike na prelazak na ekološki uzgoj, kao i na dodatnu edukaciju, digitalizaciju i povezivanje.

Danas i sutra svi posjetitelji mogu ne samo kupiti zdrave i domaće proizvode, već i razgovarati s proizvođačima, educirati se o ekološkom uzgoju te kući ponijeti – uz vrećicu domaćih delicija – i djelić inspiracije za zdraviji život.