Na aktualnom prijepodnevu u Hrvatskom saboru saborski zastupnik i gradonačelnik Bjelovara Dario Hrebak postavio je pitanje potpredsjedniku Vlade i ministru mora, prometa i infrastrukture Olegu Butkoviću o statusu izgradnje brze ceste od Farkaševca do Bjelovara.
– Moje pitanje će biti pomalo dosadno. Neću vas pitati ništa o ideološkim temama, već jedno dosadno pitanje o projektu koji za moj grad i županiju može donijeti nekoliko tisuća radnih mjesta. Želio bih vas pitati o zadnjih 11 kilometara brze ceste prema Bjelovaru. Radovi su pokrenuti prije nekoliko godina, no odvijaju se usporenom dinamikom. Mnogi građani me pitaju što se događa. Rok je već prekršen, izvođač je dobio šest mjeseci više. Vidimo da se određene aktivnosti odvijaju, ali sporije nego što bismo htjeli. Možete li reći u kojoj su fazi radovi, kako teče dinamika i hoće li biti još nepredviđenih okolnosti?, upitao je Hrebak.
Dodao je kako je riječ o prometnici važnoj ne samo za Bjelovar i Bjelovarsko-bilogorsku županiju, već i za Virovitičko-podravsku jer se planira nastavak gradnje sve do Virovitice i mađarske granice. – Stanovnici očekuju da se cesta što prije završi, da ju otvorimo i da se počnu otvarati radna mjesta, poručio je bjelovarski gradonačelnik.

Ministar Butković odgovorio je da projekt nije trivijalan te da ga prate i građani i država. – Vi ste isto pitanje postavili u siječnju ove godine. Nije dosadno, nego bitno, a razumijem vaše zanimanje jer ste i gradonačelnik Bjelovara. Izgradnja brze ceste Vrbovec – Bjelovar – Virovitica – Terezino Polje ključan je projekt. Činjenica je da se dugo gradi i da ljudi u Bjelovaru i Virovitici željno očekuju završetak. Dionica Farkaševac – Bjelovar duga je 17 kilometara, prvih pet kilometara je završeno i dobilo uporabnu dozvolu, dok se radovi na preostalih 11,9 kilometara odvijaju. Bilo je problema na početku zbog poremećaja uzrokovanih ratom u Ukrajini, cijena i ugovaranja, što je usporilo dinamiku. Radovi se trenutno izvode, no postoje tehnički problemi koje Hrvatske ceste rješavaju s Hrvatskim vodama zbog regulacije vodotoka. Rok završetka, prema informacijama kojima raspolažem, bit će iduće godine u ovo vrijeme, kada bi cesta trebala biti puštena u promet. Prvotno se spominjao svibanj 2026., ali izgledno je da će biti sljedeće godine negdje u ovo vrijeme, rekao je Butković.
U svojoj replici Hrebak je naglasio da je zadovoljan ako se predviđeni rok doista ispuni. – U iduća dva do tri mjeseca trebali bismo krenuti s gradnjom jedne od najvećih gospodarskih zona u ovom dijelu Hrvatske, površine 150 hektara, koja se nalazi neposredno uz brzu cestu. Svakodnevno imamo upite investitora zainteresiranih za gradnju hala i proizvodnje, a svima je ključno pitanje kada će cesta biti završena. Također, u isto vrijeme planira se otvorenje novih toplica s olimpijskim bazenom i osam drugih bazena, također u blizini ceste. Važno je da se rok ispuni jer će kombinacija gospodarske zone, toplica i prometne povezanosti značiti preporod za grad i županiju. Uvjeren sam da bi se time moglo otvoriti nekoliko tisuća radnih mjesta u sljedećih pet do sedam godina. Molim vas da još jednom učinite sve da se radovi odvijaju bez daljnjih prolongiranja, zaključio je Hrebak.