Hrvatske ceste nastavljaju s modernizacijom cestovne infrastrukture u Zagrebačkoj županiji, a među najznačajnijim projektima u pripremi je izgradnja spojne ceste od obilaznice Vrbovca do Ivanić-Grada, ukupne duljine gotovo 19 kilometara. Trenutačno je otvoren natječaj vrijedan 200.000 eura za izradu glavnih projekata za faze 5 i 6, koje obuhvaćaju posljednjih 3,1 kilometar trase, od stacionaže 15+470 do 18+575, piše baustela.hr.

Postojeća cestovna mreža na području Vrbovca, Kloštar Ivanića i Ivanić-Grada ne zadovoljava suvremene standarde sigurnosti i protočnosti, jer se promet uglavnom odvija županijskim cestama koje prolaze kroz naselja. Time su povećani rizici, stvaraju se gužve, a kolnici ne ispunjavaju tehničke uvjete u razdobljima pojačanog prometa.

Nova državna cesta trebala bi skratiti udaljenost između Vrbovca i Ivanić-Grada za oko deset kilometara te preusmjeriti dio prometa izvan naselja, čime bi se povećala sigurnost i smanjilo opterećenje lokalnih ulica. Osim primarne uloge povezivanja, projekt omogućuje i bolje povezivanje Podravskog ipsilona (DC 10 i DC 12) s autocestom A3 preko DC 26.

Dionica obuhvaćena aktualnim natječajem počinje prije raskrižja sa županijskom cestom ŽC 3041 na južnom rubu Kloštar Ivanića, a planirana su kružna raskrižja radi sigurnijeg i protočnijeg prometa. Trasa se u stacionaži 17+910 spaja s Etanskom cestom, koju je na dijelu od oko 650 metara potrebno rekonstruirati zbog njezine trenutačne širine i stanja kolnika. Završetak faze predviđen je na priključku na državnu cestu DC 43 u stacionaži 18+575.

Ukupna trasa spojne ceste započinje u kilometru 0+000, kod čvora Prilesje na ŽC 3079. U početnom dijelu planirano je korištenje postojećeg koridora, no zbog uske prometnice u Poljanskom Lugu trasa će se izmjestiti zapadno od naselja. Na dionici su predviđeni i mostovi: Lovnica, dug oko 32 metra, most preko Spojnog kanala od 71 metar te most Dubovo od 16 metara. Trasa potom tangira Kloštar Ivanić, preuzimajući funkciju obilaznice, i nastavlja prema području koje ulazi u faze 5 i 6.

Dosad su izrađeni idejno rješenje, studija utjecaja na okoliš s pozitivnom ocjenom, idejni projekt i lokacijska dozvola koja definira faznu izgradnju. Cilj aktualnog natječaja je izrada glavnih projekata i ishođenje građevinskih dozvola za završne faze. Predviđeni rok za završetak izrade dokumentacije je dvanaest mjeseci od uvođenja izvođača u posao.

Projekt bi trebao dugoročno poboljšati prometnu sigurnost, protočnost i povezanost lokalnih zajednica te pridonijeti snažnijem razvoju prometne infrastrukture u istočnom dijelu Zagrebačke županije, piše baustela.hr.