FOTO: FREEPIK.COM

Sve je započelo kada je proizvođač čokolade Fix iz Ujedinjenih Arapskih Emirata lansirao prvu “Dubai čokoladu”, dostupnu isključivo na domaćem tržištu. Ubrzo nakon toga, društvene mreže, a posebno TikTok, poludjele su za ovim novim slatkišem, što je izazvalo pravi globalni val potražnje.

Radi se o čokoladici punjenoj glatkim, zelenim pistacijastim kremom, obogaćenoj mliječnom čokoladom i slojevima finog kataifi tijesta. U jednom trenutku, video koji hvali ovu luksuznu čokoladu postao je viralan s više od 120 milijuna pregleda – i od tada potražnja nezaustavljivo raste.

Kako prenosi Financial Times, ovaj trend izazvao je globalnu nestašicu pistacija, ključnog sastojka slastice. Već su postojali problemi u opskrbi zbog lošeg uroda u SAD-u, glavnom svjetskom proizvođaču, gdje je iako manji, urod bio kvalitetniji, pa su se plodovi prodavali uglavnom u ljusci, što je dodatno smanjilo količinu dostupnih jezgri potrebnih za proizvodnju čokoladica.

FOTO: FREEPIK.COM

Cijene pistacija tako su u roku od godine dana skočile s 7,65 na 10,30 dolara po funti (oko 0,45 kilograma), izjavio je Giles Hacking iz tvrtke CG Hacking koja se bavi trgovinom orašastih plodova. U međuvremenu su iranski proizvođači povećali izvoz pistacija u UAE za čak 40 % u odnosu na prethodnu godinu, kako bi pokušali zadovoljiti naglu potražnju.

Nazvana duhovito “Ne možeš dobiti knafeh od toga”, u referenci na poznati arapski desert, ova slastica nije dugo ostala usamljena. Renomirane čokoladne marke poput Läderach i Lindt požurile su lansirati vlastite verzije čokoladica s pistacijama, no svi se sada bore da odgovore na iznimno veliku međunarodnu potražnju.

Charles Jandreau, direktor Prestat Grupe, koja posjeduje nekoliko britanskih luksuznih brendova čokolade, izjavio je za FT kako je čitav fenomen stigao iznenada. “Kao da je sve došlo niotkuda”, rekao je. “Odjednom su te čokolade bile posvuda – u svakoj trgovini iza ugla.”