FOTO: FREEPIK.COM

Vlasnici dizelskih vozila trebali bi izbjegavati kratke vožnje kraće od dvadesetak kilometara jer one mogu dovesti do začepljenja DPF filtra (filtra čestica čađi). Tijekom kratkih vožnji filtar ne stigne postići temperaturu potrebnu za sagorijevanje nakupljenih čestica, što može uzrokovati ozbiljne probleme.

Moderni dizelski automobili opremljeni su DPF filtrima koji zadržavaju čađu – nusprodukt sagorijevanja goriva u motoru. Kada se filtar napuni, sustav automatski pokreće regeneraciju – proces u kojem se, tijekom vožnje, podizanjem temperature ispušnih plinova spaljuju nakupljene čestice. Da bi došlo do uspješne regeneracije, motor bi trebao raditi oko 15 do 20 minuta u nizu, pri broju okretaja iznad 2500 u minuti.

FOTO: HAK

Ako vožnje ne traju dovoljno dugo, čestice se neće izgorjeti, a DPF će se začepiti. Tada se na kontrolnoj ploči vozila upali upozoravajuća lampica. U tom trenutku važno je ne pokretati automobil, već odmah kontaktirati ovlašteni servis.

U većini slučajeva stručnjaci mogu obaviti regeneraciju filtra, no ako je oštećenje preveliko, bit će potrebna zamjena – što može stajati više od 3000 eura, ovisno o servisu.

Zato je ključno redovito voziti automobil u uvjetima koji omogućuju pravilno čišćenje filtra i na vrijeme reagirati ako se pojavi upozorenje.