Mnoge su rasprave o pravilnom održavanju vozila tijekom zime. Savjeti se često kreću od preporuka da automobil što češće ide u autopraonicu do mišljenja da bi je trebalo izbjegavati kako bi se očuvala boja. Njemački autoklub (ADAC) dao je nekoliko ključnih preporuka na ovu temu.
Koliko često zimi treba prati automobil? Načelno, jednako često kao i ljeti. Perite vozilo kad procijenite da je to potrebno, odnosno kad vam se čini da će mu pranje koristiti.
Jesu li ostaci soli na cestama zimi izuzetno štetni za vozilo? Odgovor je djelomično potvrdan. Zimska prljavština, posebno slana otopina, može biti vrlo korozivna, no to se prvenstveno odnosi na vozila s oštećenim lakom – ogrebotinama ili perutanjem boje. Besprijekorno očuvane površine boje dobro podnose takve uvjete. Što se tiče podvozja, moderna vozila su zahvaljujući tvorničkim brtvama, poboljšanoj zaštiti donjeg dijela i pocinčanom limu uglavnom otporna na koroziju. Problemi su češći kod starijih vozila.
Kada je bolje izbjegavati autopraonicu zimi? Na ekstremnim hladnoćama, ispod -10 stupnjeva Celzijusa. Topla voda iz autopraonice, temperature od 10 do 30 stupnjeva, može izazvati termički šok na hladnim dijelovima vozila. Dugoročno, dodatni toplinski udari mogu pogoršati oštećenja na laku.
Prije odlaska u autopraonicu potrebno je ukloniti snijeg i led s vozila. Struganje leda tijekom pranja može dodatno oštetiti lak.
Koji su programi pranja najbolji zimi? I zimi vrijedi isto pravilo kao i ljeti – osnovni, jeftiniji programi su dovoljni. Ključno je da vozilo bude dobro isprano kako bi se uklonile naslage prljavštine koje bi mogle oštetiti boju na četkama. Dodatni, skuplji programi poput nanošenja vrućeg voska ili zaštite podvozja nisu nužni iz tehničke perspektive, no odluka ovisi o individualnim željama vlasnika.
Najvažnije je redovito provjeravati stanje vozila kod stručnjaka. Pregled podvozja prije i nakon zimske sezone omogućuje pravovremeno otkrivanje i saniranje oštećenja zaštitnog sloja, čime se sprječava nastanak hrđe, piše HAK revija.