Foto/PU bjelovarsko-bilogorska

Učenici Opće gimnazije u Čazmi imali su priliku upoznati osnove kriminalističke tehnike zahvaljujući predavanju i praktičnim vježbama koje je održao Franjo Farkaš, voditelj grupe kriminalističke tehnike Policijske uprave bjelovarsko-bilogorske. Predavanje, održano 25. studenog, obuhvatilo je važnost daktiloskopije, metode prepoznavanja i proučavanja otisaka papilarnih linija, koja igra ključnu ulogu u kriminalističkim istraživanjima.

Kriminalistika, kao multidisciplinarna znanost, povezuje metode i znanja iz različitih područja poput biologije, kemije i forenzike kako bi pomogla u otkrivanju i dokazivanju kaznenih djela. U tom kontekstu, daktiloskopija se ističe kao nezaobilazan alat u otkrivanju identiteta i utvrđivanju počinitelja. Upravo zbog toga, Opća gimnazija Čazma prepoznala je važnost edukacije učenika o ovoj temi i organizirala suradnju s Policijskom upravom.

Foto/PU bjelovarsko-bilogorska

Na inicijativu profesorice biologije Spomenke Koledić, koja kroz izbornu nastavu biologije obrađuje teme vezane uz ljudsko tijelo, kožu i papilarne linije, učenici su se detaljno upoznali s tehnikama kriminalističke obrade tragova. Tijekom predavanja i praktičnog dijela, gimnazijalci su naučili kako se otisci papilarnih linija pronalaze, izuzimaju i osiguravaju na mjestu događaja, te su kroz interaktivne vježbe sami pokušali rekonstruirati postupak pretrage i analize tragova.

Posebnu pažnju učenika privukla su objašnjenja o radu Ivana Vučetića, pionira daktiloskopije, kao i demonstracija korištenja specijalizirane opreme. Tijekom vježbi, učenici su na različitim površinama tražili i izuzimali otiske te pratili kako se oni analiziraju i koriste u dokaznom postupku.

Predavanje je kod učenika izazvalo velik interes, a njihova uključenost u praktični dio potvrdila je edukativnu vrijednost ovakvog pristupa. Sudionici su kroz simulaciju rada istražitelja stekli nova saznanja o povezanosti znanosti i policijskog posla, što je kod mnogih probudilo interes za daljnje istraživanje ove oblasti.