5.8 C
Bjelovar
Srijeda, 21 veljače, 2024
spot_img

Popularni Kocka o preuzimanju Radio Čazme i stvaranju najslušanijeg radija u županiji, Super Radija

Nove vijesti

Prije 13 godina u radijskom eteru rodilo se novo ime. Nekada mali čazmanski gradski radio prerastao je u radijski brend koji vole sve generacije, Super Radio. Najpoznatiji i od HURIN-a nagrađivani voditelj Dražen Kocijan Kocka odvažio se dokapitalizirati posrnulu tvrtku i od nje stvoriti radijsko carstvo u kojem danas uživaju i zaposlenici i slušatelji. U razgovoru s njim doznali smo kako mu je to pošlo za rukom

Kako ste od malog gradskog radija uspjeli stvoriti najslušaniji radio u županiji, iako nemate ni nacionalnu ni županijsku koncesiju?

Krenuli smo još 2008. godine. Radio sam u tvrtki Pevec i kada je tvrtka otišla u stečaj razmišljao sam što dalje. Kupio sam udjele u vlasništvu Radio Čazme, ali tada još to nije bilo dovoljno da postanem i većinski vlasnik. No, budući da je oprema bila stara, a i ekipa koja je tada radila je bila pred mirovinom, odlučio sam tvrtku dokapitalizirati. Ljudi su dobili zaostatke koji im ranije nisu bili isplaćivani i u međuvremenu sam dokapitalizirao tvrtku. Nitko od suvlasnika u tome nije htio sudjelovati i tako sam postao većinski vlasnik Informativnog centra – Hrvatske radio postaje Čazma, tvrtke koja je i imala radijsku koncesiju. Možda to nekima izgleda vrlo jednostavno, ali zapravo ova naš medijski put i nije baš tako jednostavan i lagan. Krenuli smo s jednom novom, mladom, iskusnom snagom i s urbanom glazbom, što mi se vratilo kao bumerang. Osjetio sam da taj radio i slušatelji nisu naviknuli na stranu i previše urbanu glazbu, već da više vole domaću, tamburašku glazbu, želje, čestitke i pozdrave i odlučili smo se vratiti u jednom modernijem stilu u te vode. Tako smo ne samo vratili nego i dobili nove slušatelje, s područja Križa, Ivanić Grada, Dubrave, Farkaševca, dio Zagrebačke i Koprivničko-križevačke županije i uporno radili, stvarali. Opremili smo radio s novom opremom i stvorili smo dobar radio.

Direktor i vlasnik Super radija

Danas emitirate na više frekvencija. Kada je došlo do te odluke?

– Htjeli smo povećati snagu jer nas u Bjelovaru na frekvenciji od 89,0 MHz baš nisu dobro čuli. Međutim, zbog probijanja prema Mađarskoj to nam nisu mogli dati. Nakon što nam je isticala koncesija dobili smo još jednom frekvenciju za grad Bjelovar i okolicu. Upravo tada je krenuo naš put da postanemo radio koji će na ovim prostorima zadovoljiti ukuse i želje većine slušatelja. Opredijelili smo se za one koji slušaju domaću, zabavnu, pop glazbu i glazbu iz regije i tu smo se nekako profilirali. Dakle, politiku nismo miješali u glazbu i dan danas tako sviramo glazbu iz ex Jugoslavije i što je ljudima, primijetili smo, nedostajalo. Neki takvu glazbu nisu htjeli svirati, pravili su se važni jer je to kao ispod njihovog nivoa, ali možda upravo to i jest put pomoću kojega smo stvorili dobru sinergiju sa slušateljima.

Primjećujemo da prisan odnos vlada i u vašem kolektivu. Koliko je važno stvoriti ekipu koja diše kao jedan?

– Dugo sam u radijskim vodama i ljudi me znaju, ali bez obzira što sam i direktor i vlasnik firme nije mi teško ostati po cijeli dan na poslu s mojim ljudima. Jednostavno uživam u tom poslu i mislim da se to moje zadovoljstvo i dobar osjećaj onda prenosi i na njih. Volim da se ljudi ovdje dobro osjećaju. Kada smo dobili još jednu frekvenciju, 105,4 MHZ, dio ekipe smo preselili u Bjelovar, kako bi im bilo lakše. Većina ih je bila iz Bjelovara i u jednom trenutku smo putovali sa sedam automobila, budući da autobusnim linijama Bjelovar i Čazma baš nisu bili najbolje povezani. Tako da smo svašta prošli i to slušatelji mnogi niti ne znaju. Ovo je eto možda prilika da čuju koliko smo se borili kako bismo došli na razinu na kojoj smo danas.

Znači dosta ste se selili. Čak i u Bjelovaru do sada dva puta. Je li ovo konačan smještaj?

– Kada smo otvorili prvi studio u Bjelovaru, znali smo da to neće biti zauvijek. To je bilo samo privremeno, dok ne pronađemo adekvatan prostor koji ćemo kupiti i preseliti se. Prije točno godinu dana preselili smo se na novu lokaciju, ovdje u Ulici Ante Starčevića 9, a još godinu dana ranije počelo je uređenje prostora što smo povjerili inženjeru iz Velike Gorice, koji se profesionalno time bavi i tu smo smjestili kompletan naš studio Bjelovar. Sada on izgleda vrlo moderno i ima i informativnu redakciju, marketing, studio za snimanje, audio studio, ali i video studio koji je još u pripremi.

Znači, planova za razvoj imate još?

– Imamo još nekoliko iznenađenja koje pripremamo za drugi dio godine. Negdje u jesen nadamo se ugodno iznenaditi slušatelje koji su i inače uz nas. Radio uvijek mora razmišljati kako ići naprijed. Uvijek smo bili inovativni i malo ispred ostalih radio postaja. Bez obzira što smo bili lokalni radio i što kod nas imate i želje i pozdrave i narodne glazbe. Iako me pomalo i smeta dvoličnost kod ljudi, pogotovo Bjelovarčana koji neće priznati da slušaju narodnu glazbu, a znamo da slušaju. Ukusi su različiti i o njima ne treba raspravljati, ali i mi takvi lokalni, kakvima nas neopravdano neki smatraju, smo, recimo, prvi uveli vizualni radio. Prvi smo u Hrvatskoj uložili novac u taj projekt kako bi nas ljudi mogli pratiti i putem kamera, da vide kako mi to radimo. Često puta smo to dobro iskoristili i prilikom gostovanja raznih poznatih glazbenika, ali i za vrijeme političkih kampanja. Među prvima smo u Hrvatskoj otvorili i aplikaciju za mobilne uređaje, dakle uvijek smo gledali da budemo inovativni i u korak s vremenom.

Odlična slušanost, ali i nagrade struke za kvalitetan rad

Slušatelji su svoje rekli stavljanjem Super Radija na prvo mjesto slušanosti. No, i struka često nagrađuje vaš rad. Što ste sve do sada osvojili?

– Mnoge smo nagrade dobili. Čak je i naš internetski portal nagrađen od HURIN-a. Nagradu smo dobili i za radijski program i za jinglove. Zadnja nagrada je poseban ponos, naravno i meni osobno. To je Zlatni mikrofon za najboljeg radijskog voditelja u 2023. godini koju su dodijelili urednici preko 70 radijskih postaja u Hrvatskoj, što znači da je i moj rad kroz sve ove godine posebno nagrađen. Ta mi nagrada znači puno više od bilo kakve materijalne nagrade.

Direktorica marketinga Silvija Radalj

Danas se čini više nego ikada prije teškim zadržati radijsku publiku jer su društvene mreže okupirale ljude. Kakvu budućnost  predviđate mediju koji je vama na prvom mjestu?

– Znam da mladi općenito baš i ne slušaju radio. Ako slušaju, slušaju Extra FM jer mladi vole trap cajke i tamo ih mogu čuti. Neki možda slušaju i stranu glazbu ili uopće ne slušaju radio. Slušateljstvo koje voli slušati Super Radio je ono od 35 do 75 godina starosti. Mi često sviramo stariju glazbu, iz 70-ih, 80-ih i 90-ih. To je glazba koja je prošla kroz živote svih tih ljudi i uvijek ju vole poslušati, a na modernijim radijima ćete rijetko čuti tu glazbu. Svi se furaju na modernije i novije pjesme, a ja moram priznati da mi se nova glazba, pogotovo strana uopće ne sviđa i da je glazba otišla u sasvim jednom drugom pravcu i nisam više iz tog vremena. I ja sam onog starog kova. Što se tiče slušanosti već godinama smo u samom vrhu i to je znak da smo prepoznali što većina ljudi voli. Uspjeh je za jedan mali, lokalni radio biti broj jedan, konstantno, već nekoliko godina. To dovoljno govori koliko smo mi napravili kroz naš posao i da smo išli dobrim putem.

Puno je radija na vašem području čujnosti. Kako financijski uspijevate zadržati kontinuitet?

– Poštujemo i cijenimo konkurenciju. To su sve naši kolege i svatko radi posao kako najbolje zna i može, a svatko ima svoj stil. Mi se ponosimo našim stilom i nadamo se da će i ostatak ove godine biti uspješan kao što nam je bio i početak. Stigle su nam nove ponude, godišnji ugovori što govori da su nas prepoznali i gospodarstvenici koji znaju što znači reklama na radiju. Na jednom radiju koji je nasljednik Radio Čazme koji je isto tako nekada bio popularan. Danas se radio totalno promijenio i moramo pratiti trendove, ali nastojimo i zadržati glazbu koju ljudi vole slušati. Zajedno s njom ključ slušanosti su i radijski voditelji koji u ovaj posao unose svoju osobnost. Nastojimo biti uvijek na raspolaganju slušateljima i pomoći im u rješavanju njihovih problema pa često sudjelujemo i u humanitarnim akcijama, bilo da smo im oslonac ili pokretač. (ks)

Izvor: 043 bjelovarsko-bilogorski vjesnik 

Vezane vijesti

spot_img
spot_img
- Slušaj Super narodni radio -

Crna kronika