Ravnatelj Zavoda za hitnu medicinu Bjelovarsko-bilogorske županije Nenad Mrzlečki i Mario Medvidović direktor tvrtke MS Ambulance d.o.o. iz Velike Gorice danas u održali izvanrednu konferenciju za medije kojoj je povod bio e-mail poruka predstavnika Hrvatskog sindikata hitne medicine Tomislava Petrušića poslana svim županijskim vijećnicima, a u kojoj se traži očitovanje vezano za kako se tvrdi “nabavu i isporuku neadekvatnih i po život opasnih vozila za obavljanje hitne medicinske službe”.
– Nedopustivo je da se ovakve informacije šire po medijima i dolaze do naših sugrađana, jer upravo takva hrabrost s izlaženjem tih neistina, po meni mora biti sankcionirana. Nedopustivo je govoriti o vozilima, da su neadekvatna, da su opasna po život, iako su napravljena u skladu sa svim standardima i svim normama, rekao je Mrzlečki, dok je Medvidović odgovorio na, kako je rekao, neistine koje su se unutar zadnjih tjedan dana pojavljivale po medijima.
– Prigovor je bio vezano uz ovjes na samom vozilu i u principu mi smo unutar par dana reagirali na osnovu novinarskih poziva, što u principu nije praksa. Praksa je, ako postoji bilo kakvo nezadovoljstvo ili nedostatci na vozilu, da se javi tehničkoj službi i da servis promptno reagira na takve situacije. Ovdje se dogodila situacija da su nas novinari kontaktirali, što je u principu malo neobična praksa. Mi u principu cijeli tjedan moramo potrošiti odgovarajući novinarima na takva pitanja umjesto da se dozvoli instituciji i nama da radimo svoj posao. Još jedna zanimljiva stvar, navodi se da je ovjes neadekvatan, a isti takav ovjes na stranicama „Hitna uživo 194“ opisuje se kao ovjes koji se traži na vozilima. Ovdje je gospodin Petrušić napravio kontradiktornost, gdje je u jednom trenutku zatražio da se taj ovjes ugrađuje na vozila, a isti takav ovjes mu nije bio dovoljno dobar na vozilu. Događa se situacija da ovjes postoji na vozilu sa svojim karakteristikama negativnim i pozitivnim, a u ovoj situaciji je iskorištena situacija upravo da se nanese šteta prvenstveno naručitelju i županiji koja financira uopće nabavu takvih vozila i nama kao prerađivačima, a ne dozvoljava se nama da objasnimo naručitelju, odnosno korisniku na koji način se ovjes koristi u vozilu. Zbog toga, u skladu s dogovorom s naručiteljem, mi smo taj ovjes izvadili, odnosno demontirali s vozila i stavili serijsku verziju putničkog ovjesa na vozilo koje je apsolutno adekvatno za putnički prijevoz i provjereno na preko 400 vozila koje smo mi do sada isporučili i nema apsolutno nikakvog govora o takvim navodima i riječima koje je gospodin Petrušić naveo, da je to opasno za život. U principu je žalosno da se takva jedna situacija koristi za nekakve osobne političke interese i nanosi šteta Županiji, ravnateljstvu Hitne i nama kao prerađivačima vozila, rekao je Medvidović.

Mrzlečki je dodao kako je napravljena ogromna šteta Zavodu, uzbuđena je javnost i potencijalni pacijenti, ljudi su zabrinuti, netočne i lažne i neistinite informacije neosnovano se šire medijima.
– Ja još jednom naglašavam i stojim čvrsto iza izjave, vozila su potpuno adekvatna i u skladu sa svim zahtjevima i standardima koje hrvatska država propisuje. Sam postupak javne nabave je bio potpuno transparentan i u skladu sa svim zahtjevima i Zakonu o javnoj nabavi, kazao je Mrzlečki.
– Uvijek postoje želje i ambicije da se montira i koristi kvalitetnija oprema u vozilu. Nažalost, vrlo često se događa da dovoljno sredstava nema, ali način na koji se prigovara u smislu nedovoljno sredstava za kvalitetnija rješenja ovjesa ili podnožje glavnog nosila je neprimjeren. Prvenstveno trebamo biti zahvalni Županiji što je osigurala sredstva za aute koji su isporučeni i za opremu koja je u vozilima. Mi kao prerađivači uvijek nastojimo maksimum dati od sebe i dati maksimalnu kvalitetu opreme unutar vozila, da opet ostane nešto prihoda, da ostane sredstava za plaće i za sve troškove unutar poslovanja. Uvijek smo tu za poboljšanje kvalitete samog ovjesa, poboljšanje kvalitete opreme unutar vozila, ali se uvijek mora znati ako želimo nešto kvalitetno, da to ima svoju cijenu, da se ne mogu raditi politički pritisci na nas kao prerađivače i da se od nas doslovce iznuđuju ovjesi i oprema koja nije u skladu sa specifikacijom, koja se po specifikaciji ne traži i da se zahtjeva da mi financiramo nešto što nije unutar proračuna, prvenstveno s napomenom da moramo biti zahvalni županiji, što je uopće osigurala sredstva za dva vozila, a ne na ovaj način tražiti političke bodove, dodao je Medvidović.
Kakve će poteze povući Zavod za hitnu medicinu još će se vidjeti, a Mrzlečki je dodao kako mu je žao što se predstavnik Hrvatskog sindikata hitne medicine Tomislav Petrušić nije odazvao na ovu konferenciju za medije iako je bio pozvan te da sa svojeg stajališta pokuša objasniti koji su njegovi motivi.

– Jednostavno mi nije jasno zašto čovjek stvara takvu lošu atmosferu vezano općenito uz naš Zavod, što nije sada prvi put. Ovaj događaj je prelio kap s obzirom na prijašnje situacije i istupanja vezano za Zavod koji se stalno blati, prenose se nekakva tzv. loša stanja. Evo, koristim priliku da demantiram konkretno posljednje navode gospodina Petrušića na stranici njegove udruge gdje govori da je Zavod devastiran, da je u lošoj financijskoj situaciji. Izvješća će biti javno objavljena nakon Županijske skupštine. Zavod je u prvih devet mjeseci 2023. konačno u pozitivi, prihodi su veći od rashoda, što nije bio slučaj prijašnjih nekoliko godina. Takav će biti, uvjeren sam, i kraj godine i da će Zavod konačno poslovati pozitivno. Smanjen je veliki broj dugova prema dobavljačima i isplaćen je velik broj sudskih presuda prema zaposlenicima, izjavio je Mrzlečki koji je u kontaktu s pravnom službom oko eventualnih sankcija prema Petrušiću.
Problem s ovjesom na dva vozila Hitne službe još jednom je opisao Mario Medvidović direktor tvrtke MS Ambulance.
– Vozila su isporučena sa zračnim ovjesom koji je isto tako bio prihvatljiv, funkcionalan, siguran i ispravan, ali je bilo prigovora gdje je uz nekakve filmske uratke napravljena situacija u kojoj je isforsirana funkcija ovjesa. Dakle, vozilo se 60-80 km/h preko hupsera s pacijentom koji nije bio vezan s maksimalnim tlakom u zračnim jastucima. U takvim uvjetima se događa jako skakanje pacijenta preko rupa ili preko policijskih prepreka. Ovjes ima regulaciju gdje se može regulirati tvrdoća i, dakle, u samom ovjesu je postojala mogućnost zloupotrebe. Ako netko ima zle namjere, isti takav ovjes može zloupotrijebiti. Ako ima dobre namjere, koristit će ga tamo gdje najbolje može. On je mogao podesiti ovjes na maksimalnu tvrdoću i napraviti novinarski cirkus i cijelu priču na način na koji je to napravio, zaključio je Medvidović.
