7.7 C
Bjelovar
Srijeda, 21 veljače, 2024
spot_img

TOP 8 NAMIRNICA BOGATIH ŽELJEZOM

Nove vijesti

Manjak željeza u organizmu naziva se anemija, a jedan od glavnih simptoma je umor, malaksalost i bezvoljnost.

Anemija je česta bolest koja se javlja kao posljedica smanjene mase eritrocita, najčešće hemoglobina, koji prenosi kisik i čini većinu suhe mase eritrocita. Anemija može biti samostalna ili se javlja u sklopu drugih bolesti. U svakom slučaju je važno prepoznati anemiju i diferencijalno dijagnostički razlikovati sva stanja koja mogu dovesti do određenog tipa anemije.

Pročitajte koje su namirnice bogate željezom:

SJEMENKE

Ova popularna „grickalica“ bogata je željezom. Većina sjemenki poput chia sjemenki, sjemenke lana, konoplja su izvrstan i ukusan međuobrok.

Osim toga, sjemenke su izvrstan izvor zdravih masti koje doprinose zdravlju kardiovaskularnog sustava, a bogate su i vitaminom K te cinkom i manganom. Također, sjemenke su među najboljim izvorima magnezija.

JETRA

Jetra i guščje iznutrice najbolji su izvor željeza, a sadrže i minerale, vitamine te proteine. Svinjska jetra je bolja od goveđe jer sadrži višu razinu željeza, ali i vitamina C.

ORAŠASTI PLODOVI

Oni su prava mala nutritivna bomba. Bogati su zdravim mastima, obiluju vitaminima i mineralima, a među njima je i željezo kojeg imaju u izvrsnoj količini.

Npr.u 100 grama badema nalazi se 4,7 mg željeza.

DATULJE

Datulje su odlično voće bogate željezom. Oko 100gr datulja sadrži oko 11% dnevne preporučene doze. Osim toga dobre su i za liječenje visokog krvnog tlaka i lošeg kolesterola.

TAMNA ČOKOLADA

Zamislite ovo: u 100 grama tamne čokolade nalazi se 11,7 mg željeza. Osim toga, tamna čokolada je izvrstan izvor bakra i magnezija. Nadalje, tamna čokolada sadrži i prebiotička vlakna koja jačaju crijevnu floru.

ŠPINAT

Špinat je izvrstan izvor željeza, a uz to je bogat i proteinima te vlaknima, kalcijem i vitaminima A i E. Iako se često jede kuhan kao prilog brojnim jelima, jesti ga možete i sirovog kao dio neke salate.

MAHUNARKE

Mahunarke su nutritivno visokovrijedne namirnice. Među najpoznatijim mahunarkama su grah, leća, slanutak i soja. One su izvrstan izvor željeza, posebno za vegetarijance i osobe koje ne jedu meso. Osim toga, studije pokazuju da mahunarke doprinose smanjenju upalnih procesa kod osoba s dijabetesom, smanjuju rizik od srčanih bolesti te pomažu u gubljenju viška kilograma.

CIKLA

Cikla je poznata da je dobra za slabokrvnost i sadrži kvalitetno željezo koje se može apsorbirati u našem organizmu i pomaže u čišćenju krvi.

Vezane vijesti

spot_img
spot_img
- Slušaj Super narodni radio -

Crna kronika