U gradu Bjelovaru kroz europski projekt “Sinergijom do uspješnije zajednice” kontinuirano se pruža podrška učenicima s teškoćama u razvoju. U ovoj školskoj godini, zahvaljujući bespovratnim sredstvima od 236.842,92 eura iz Europskog socijalnog fonda, omogućen je rad 37 pomoćnika u nastavi za 40 učenika u osnovnim školama koje sudjeluju u projektu. Grad Bjelovar sudjeluje u projektu s 10% sufinanciranja ukupne vrijednosti projekta od 263.158,80 eura.
Dodatno, Grad Bjelovar izdvaja 106.000,00 eura iz proračuna kako bi osigurao rad još 15 pomoćnika u nastavi za 27 učenika koji također imaju pravo na ovu vrstu pomoći, no nisu je ostvarili putem projekta.
Gradonačelnik Hrebak ističe da je Grad Bjelovar već deset godina zaredom osigurao pomoć učenicima koji je trebaju, a ove godine su dodatno uložili napore kako bi osigurali financijsku podršku putem europskih fondova.
– Ovo je jedan dobar projekt. Mislim da su pomoćnici u nastavi velika pomoć djeci da se dalje razvijaju i olakšavaju svakodnevno obavljanje nastave. Pomažu upravo djeci koja imaju to pravo isto tako olakšavaju i učiteljima. Također čujem da svi pomoćnici u nastavi pomažu i drugoj djeci koja eventualno trebaju neku vrstu pomoći, a nisu obuhvaćeni kriterijima za dobivanje vlastitog pomoćnika, kazao je Hrebak.

Na području grada Bjelovara ukupno je osigurano 52 pomoćnika u nastavi za 67 djece. Unatoč njihovoj važnoj ulozi, pomoćnici se suočavaju s izazovima, uključujući niska primanja.
II. osnovna škola u Bjelovaru trenutno koristi deset pomoćnika u nastavi koji pružaju podršku za jedanaestoro učenika s poteškoćama. Ravnateljica te škole, Ines Kapša, izražava svoju zahvalnost što Grad prepoznaje važnost pomoćnika u nastavi i ističe koliko je njihova podrška nezamjenjiva za uspjeh učenika.

– Kao što je gradonačelnik rekao pomoćnici pružaju podršku za mnogo više učenika. Od naših 35 razrednih odjela, pomoćnike imamo u njih čak deset. To je svakako dragocjena pomoć. Sretni smo i zahvalni što Grad Bjelovar prepoznaje potrebu za pomoćnicima u nastavi, jer bi bilo teško toj djeci bez pomoćnika. Iz godine u godinu, svako dijete koje ima potrebu pomoćnikom ga dobije, kazala je Kapša i dodala kako niska primanja pomoćnika često predstavljaju problem, potičući ih da traže bolje plaćene poslove i napuste svoju trenutnu ulogu tijekom školske godine.
Socijalna pedagoginja iz I. osnovne škole, Helena Mihoci, također potvrđuje važnost pomoćnika u nastavi, koji ne samo da pružaju direktnu podršku djeci već olakšavaju i rad učiteljima i stručnim suradnicima. Nada se poboljšanju uvjeta za pomoćnike kako bi se osigurala kontinuirana podrška učenicima tijekom cijele školske godine.

– Veliki je značaj pomoćnika u nastavi, jer ne samo da pružaju direktnu podršku djeci, već isto tako olakšavaju posao i učiteljima te stručnim suradnicima kazala je Mihoci.
Snježana Miletić, asistentica u I. osnovnoj školi, s veseljem obavlja svoj posao već osam godina. Ističe kako je to posao koji zahtijeva strpljenje, volju i ljubav prema djeci, budući da svako dijete ima svoje potrebe i promjene. Također otkriva da su plaće pomoćnika u nastavi oko 450 eura.