Danijela Lepčević, poznata cvjećarka iz Čazme, svojim impresivnim vještinama i predanošću unapređuje svijet cvjećarstva već dugi niz godina. Njezina karijera obilježena je stručnim usavršavanjem, trudom i kontinuiranim prilagodljivim pristupom poslovanju.

Svoje prve korake u cvjećarskom svijetu napravila je kroz srednju školu koju je završila 1986. godine u Bjelovaru, specijalizirajući se za smjer vrtlara, odnosno cvjećara-aranžera. Nakon stjecanja osnovnih znanja, Danijela je zanat dodatno usavršavala u Čazmi, Bjelovaru i Đurđevcu tijekom praktičnog dijela nastave. Unatoč tome što je svoju karijeru započela kao cvjećarka, prekvalificirala se za ekonomskog komercijalnog tehničara i narednih deset godina obavljala različite poslove izvan struke. Međutim, istinska ljubav prema cvjećarstvu nije je napuštala. Prije 16 godina, hrabro je odlučila otvoriti vlastiti obrt pod nazivom “Runolist” u Čazmi, gdje se posvetila aranžiranju cvijeća.

– Biti obrtnik ima svojih prednosti, ali i svojih mana. Mislim da jako ovisi u kojoj djelatnosti ste obrtnik i čime se bavite. Neke djelatnosti jednostavno svakodnevno trebamo, neke su nam manje potrebne, usluge nekih djelatnosti stjecajem okolnosti manje koristimo. Samim time i ovaj obrt kojim se ja bavim je na neki način luksuz, kaže Danijela i dodaje kako je kod ovog obrta specifično što živo cvijeće ima kratak rok trajanja za upotrebu i to joj predstavlja najveći problem.

– Zato se ja baziram ne samo na rezanom cvijeću, već i na lončanicama. Cvjećarna se također bazira i na poklon programu i umjetnom cvijeću baš zbog toga što je promet s rezanim cvijećem zahtjevan i obimom sve manji, puno manji nego prije. Stvara to određene probleme u poslovanju, pa jednostavno se prilagodiš tržištu i baviš se i s nekim dodatnim stvarima, kao što je taj poklon program, jer ima dana kad se stvarno ništa od rezanog cvijeća ne prodam, kazala je.

Praćenje trendova je bitno za njen obrt, no ističe da se trendovi često mijenjaju i da ih nije nužno uvijek  bezuvjetno slijediti. Naglašava da su trendovi, iako važni, samo jedan od faktora. Konačna odluka o primjeni trendova uvijek ovisi o prihvaćanju kupaca i njihovim osobnim sklonostima.

– Trendovi nisu mjerilo ljepote. Međutim, danas je postalo sve kombinirano, kao i u svim drugim trendovima, bilo da je to odijevanje, hrana, interijeri ili što već. Trend je stvar koja nije uvijek svima ni dostupna, ako ćemo iskreno. Trendove pratim, ali nije nužno da ih uvijek primjenjujem, otkriva nam Danijela i dodaje kako joj nikada nije problem pronaći ideju za svoje aranžmane.

– Veći je problem kako te ideje plasirati, jer potražnja je sve manja. Nekad se cvijeće u cvjećarnama prodavalo puno više. Danas se prodaje u gotovo svakom trgovačkom centru i to predstavlja veliki izazov za nas obrtnike. Ta konkurencija, gdje je cijena uvjet, a ne ponuda i kvaliteta, istaknula je Danijela. Kroz dugogodišnju suradnju s mnogim poduzećima, udrugama i obrtima na području grada Čazme, Danijela je postala neizostavan dio lokalne zajednice. Aktivno je uključena u rad Udruženja obrtnika Čazma, doprinoseći razvoju obrtništva na lokalnoj razini.

Njeno poslovno postignuće također uključuje prestižno priznanje “Zlatne ruke,” koje dodjeljuje Županijska obrtnička komora. Ovogodišnja je dobitnica i priznanja Grada Čazme, no unatoč brojnim priznanjima, Danijela ostaje skromna i ističe da svaki obrtnik cijeni priznanja kao potvrdu truda i posvećenosti. Nagrade djeluju motivirajuće, potičući je da svoj rad čini još boljim i kvalitetnijim.

– Iskreno rečeno, svatko od nas cijeni kada ga se prepozna. Svi mi radimo da bismo privukli pažnju kupaca. Radimo dobro, a kada uslijedi priznanje, onda je vjerojatno to potvrda upravo tog rada. Svaki čovjek tada postane više motiviran i trudi se raditi još bolje, još kvalitetnije da bude pristupačniji nego prije, kazala je.

Njen rad i strast prema cvjećarstvu nagrađuju se ne samo priznanjima već i osjećajem ispunjenja kad stvori umjetničke aranžmane koji oduševe klijente. – Najveća nagrada kod aranžiranja sale za svatove ili poklon buketa je kada nadmašite očekivanja kupca. I ono što ne možete opisati, to je izraz lica kada klijent vidi vaš rad. To mi znači više od bilo kojih riječi. Pohvale nekad nemaju pravu težinu, jer ne možemo uvijek pronaći riječi kojima bismo opisali svoje zadovoljstvo. Kada vidimo to oduševljenje, to je neprocjenjivo. Nema mišljenja ili recenzije koje to mogu zamijeniti. Iako se to ne događa često, ima ljudi koji iskreno reagiraju na ono što su dobili, tražili ili naručili. Meni to znači sve. Ne trebaju mi riječi, zaključuje Danijela.