Batat bi mogao biti jedan od najvećih darova prirode. Ne samo da su batati prepuni esencijalnih nutrijenata, već su i nevjerojatno svestrani, ukusni i jednostavni za kuhanje. Kada se pravilno pripreme, kremaste su teksture i blagog okusa koji se slaže s najrazličitijim sastojcima. 

Batat koji vam je vjerojatno najpoznatiji ima jarko narančasto meso, ali dolazi u raznim bojama od ružičaste i ljubičaste do žute i bijele. Budući da dio profila hranjivih tvari biljke ovisi o njezinoj boji, svaka sorta ima malo drugačiji sastav, ali sve imaju potencijal koristiti vašem zdravlju. Dobrobiti batata sve se očituju u njegovom impresivnom nutritivnom profilu, a njegovo uključivanje u dobro zaokruženu prehranu odličan je način da poduprete cjelokupno zdravlje. Evo razloga zašto:

Sadrži važne vitamine

Batat je možda najpoznatiji po svom sadržaju vitamina A, ali je također dobar izvor vitamina C i vitamina B6. Zapravo, samo jedan pečeni batat srednje veličine daje vam više od 100% dnevne vrijednosti vitamina A, 25% dnevne vrijednosti vitamina C i 19% dnevne vrijednosti vitamina B6. 

Osigurava bitne minerale

Minerali su jednako bitni kao i vitamini, a taj isti batat srednje veličine osigurava 25% dnevne vrijednosti mangana, 20% dnevne vrijednosti bakra i 12% dnevne vrijednosti kalija. Unos dovoljne količine mangana važan je za promicanje zdravlja kostiju, proizvodnju spolnih hormona i regulaciju šećera u krvi. Bakar pomaže našim tijelima u raznim funkcijama kao što je stvaranje crvenih krvnih stanica, a kalij je neophodan za regulaciju ravnoteže tekućine, stezanje mišića i održavanje zdravlja rada živaca.

Dobar je za zdravlje crijeva

Batat također je dobar izvor vlakana, što se povezuje s nizom dobrobiti, od promicanja zdravlja srca do smanjenja rizika od dijabetesa i određenih vrsta raka. Ne samo da vam daje 4 grama vlakana (14% onoga što vam je dnevno potrebno na temelju dnevne vrijednosti), već vam također daje obje vrste vlakana, netopiva i topiva. Netopiva vlakna potiču redovitost rada crijeva, dok topiva vlakna postaju gorivo za dobre bakterije u vašim crijevima, također poznate kao vaš crijevni mikrobiom. 

Batat može poboljšati rad mozga

Smatra se da antioksidansi pomažu u sprječavanju slabljenja funkcije mozga povezanog sa starenjem i rizika od neurodegenerativnih stanja poput Alzheimerove bolesti i demencije, a batat ih ima nekoliko različitih vrsta, uključujući karotenoide i antocijane. 

Može pomoći održati zdravu kožu i kosu

Razlog za to je što je batat prepun vitamina C. Vitamin C neophodan je našem tijelu za stvaranje kolagena, proteina koji se nalazi u koži i kosi (kao i u mišićima, tetivama, ligamentima i kostima) koji održava izgled i osjećaj zdravlja. Dok tjelesna proizvodnja kolagena prirodno opada kako starimo, unos dovoljne količine vitamina C je važan kako bi se nastavila njegova proizvodnja što je više moguće. 

Može podržati vaš imunološki sustav

Vitamin C također je važan za održavanje vašeg imunološkog sustava u vrhunskoj formi jer potiče proizvodnju bijelih krvnih stanica koja su borci našeg tijela protiv infekcija. Iako vas to možda neće spriječiti da se ikada prehladite, istraživanja sugeriraju da bi moglo malo skratiti trajanje.

Izvor: T-portal