Pacijenti liječnika obiteljske medicine zaposlenika Doma zdravlja Bjelovarsko-bilogorske županije odnedavna imaju novi način komunikacije sa svojim liječnicima kada je u pitanju rutinsko naručivanje lijekova za redovitu terapiju kroničnih bolesti. Naime, praksa pokazuje da odgovaranje na telefonske pozive pacijenata u slučaju naručivanja lijekova liječnicima i medicinskim sestrama oduzima puno vremena potrebnog za rad s pacijentima u ordinacijama, a pacijenti nerijetko moraju po nekoliko puta zvati jer liječnici i medicinske sestre često ne mogu odmah odgovoriti na pozive.
Stoga je Dom zdravlja BBŽ u suradnji s jednom komunikacijskom tvrtkom uveo novu mogućnost. Naime, svakom je liječniku dodijeljen dodatan telefonski broj iza kojega je govorni automat te od 0 do 24 sata svaki pacijent pozivom na taj broj može snimiti govornu poruku za pribavljanje recepture za redovnu terapiju. I to tako što će razgovjetno izgovoriti svoje ime i prezime, datum i godinu rođenja te naziv ili nazive lijekova koje treba. U okviru usluge je i mobilna aplikacija, putem koje će pacijenti dobiti potvrdu kada je u ordinaciji preslušana njihova poruka, odnosno kada je u sustav pušten recept lijeka.
-Takva se praksa u dvama domovima zdravlja u državi u kojoj tvrtka provodi projekt pokazala vrlo učinkovitom i vjerujem da će tako biti i kod nas-pojasnio je ravnatelj Doma zdravlja Bjelovarsko-bilogorske županije Josip Rajković. U probnom razdoblju od godine dana projekt je besplatan, nakon čega će liječnici moći odlučiti hoće li nastaviti s tom mogućnosti ili ne. Naime, kaže ravnatelj, poglavito stariji liječnici su pokazali svojevrstan otpor zbog uvođenja još jednog broja i prelistavanja poruka.
-No, praksa je pokazala da takav način uvelike olakšava rad jer glavnu telefonsku liniju ostavlja otvorenom i dostupnijom za razgovor s pacijentima pa vjerujem da će svi ipak nastaviti koristiti tu mogućnost-kaže Rajković.
Iako je tek u svom začetku, u ordinaciji grubišnopoljske liječnice Sonje Kulhavi su izuzetno zadovoljni ovim načinom komunikacije koji će, kažu, donijeti veliko rasterećenje.
-Naručivanje kronične terapije oduzima puno vremena i telefonska je linija često zauzeta. Znalo se dogoditi da se zbog posla po pola sata ili sat ne stignemo javiti na telefon kaže Kulhavi, naglašavajući da je novi broj, u njezinu slučaju 444 153, isključivo za naručivanje terapije za kronične bolesnike poput hipertenzičara, dijabetičara i sličnih, ne i za naručivanje na preglede, konzultacije, akutnu terapiju i drugo. Ovako će više vremena moći posvetiti pacijentu u ambulanti i ostalim poslovima, a pozivi koji stignu će prvog radnog dana biti preslušani i receptura za terapiju puštena u sustav.
Svaki je liječnik dobio i letke s brojem telefona i uputama koje dijeli pacijentima. Ondje su i upute za preuzimanje mobilne aplikacije putem koje stižu potvrde da su lijekovi u sustavu.
Svojevrsni nedostatak sustava je taj što je na raspolaganju samo liječnicima zaposlenicima Doma zdravlja, kojih je 40, dok 27 koncesionara na području županije tu mogućnost ne može koristiti pa njihovi pacijenti i za redovnu terapiju s njima i dalje moraju komunicirati kao i do sada.
Izvor: 043 Bjelovarsko-bilogorski vjesnik