Užurbanost i nervoza često se osjete dok se čeka u redu pred blagajnama supermarketa. Svako otezanje ili sporost dočekuje se s mrkim pogledima i ljutitim mrmljanjem. Nizozemski trgovački lanac Jumbo odlučio je tom reći dosta otvaranjem tkz. chat blagajne. Namjenjena je kupcima kojima se ne žuri, ljudima željnim razgovora kako s drugim kupcima tako i s blagajnicom.

Prva Kletskassas ili chat blagajna otvorena je 2019. u gradiću Vlijmenu. Prošle godine otvoreno ih je još 200. Glavni motiv za otvaranje ‘sporih blagajni’ je borba protiv usamljenosti, osobito među starijom populacijom.

‘Mnogi ljudi, posebno stariji, ponekad se osjećaju usamljeno. Kao obiteljska tvrtka i lanac supermarketa, mi smo u srcu društva. Naše su trgovine važno mjesto susreta za mnoge ljude i želimo igrati ulogu u prepoznavanju i smanjenju usamljenosti. Ponosni smo što mnoge naše blagajnice vole sjediti iza Kletskassa. Podržavaju inicijativu i žele pomoći ljudima da uspostave pravi kontakt s njima. To je mala gesta, ali vrlo vrijedna, posebno u svijetu koji se digitalizira i postaje sve brži’, rekla je glavna komercijalna direktorica Jumba Colette Cloosterman-van Eerd.

Problemi oko usamljenosti pogoršali su se u Nizozemskoj tijekom pandemije korona virusa. Nizozemska organizacija za mentalno zdravlje Luisterlijn izvjestila je kako je na svom telefonu za pomoć imala rekordan broj poziva.

Istraživači sa Sveučilišta u Maastrichtu izračunali su da teška usamljenost i s njim povezana depresija društvo košta čak dvije milijarde eura.

Izvor: tportal.hr