Hitna medicinska pomoć podrazumijeva dijagnostičke i terapijske postupke koji su nužni u otklanjanju neposredne opasnosti po život i zdravlje.
Pružanje hitne medicinske pomoći ostvaruje se bez uputnice u zdravstvenim ustanovama koje imaju sklopljen ugovor s HZZO-om za djelatnost hitne medicine, hitne službe bolničke zdravstvene ustanove odnosno kod najbližeg doktora medicine, piše Dnevnik.hr.
Povrat troškovaOsoba koja je zatražila hitnu medicinsku pomoć ima pravo na povrat plaćenih troškova čak i ako je zdravstvenu zaštitu koristila u zdravstvenoj ustanovi ili kod privatnog liječnika u Hrvatskoj s kojima HZZO nije sklopio ugovor o provođenju zdravstvene zaštite. To pravo može ostvariti uz nekoliko uvjeta.
Zahtjev za naknadu troškova podnosi se u pisanom obliku regionalnom uredu HZZO-a prema mjestu prebivališta ili boravišta osigurane osobe koja je hitnu medicinsku pomoć zatražila.
Povrat troškova ostvaruje se prema nalazu, mišljenju i ocjeni liječničkog povjerenstva HZZO-a. Oni odlučuju o tome je li se u konkretnom slučaju radilo o zdravstvenoj zaštiti iz obveznog osiguranja pruženoj u hitnom slučaju.
Visina odobrenog povrata troškova može biti najviše u visini vrijednosti zdravstvenog standarda utvrđenog Zakonom o obveznom zdravstvenom osiguranju, odnosno općim aktima Zavoda.
Pravo na naknadu kod neopravdano naplaćene zdravstvene uslugeGrađani koji imaju obvezno zdravstveno osiguranje imaju pravo na naknadu neopravdano naplaćenih troškova.
Pravo na naknadu troškova korištene zdravstvene zaštite osoba ima u slučajevima kad je medicinska ustanova ili liječnik koji ima ugovor s HZZO-om neopravdano:
naplatio zdravstvenu uslugu,
odbio pružiti zdravstvenu zaštitu ili uvjetovao liječenje kupnjom ugradbenih, potrošnih materijala ili lijekova s Osnovne liste lijekova,
odbio propisati lijek s Osnovne liste lijekova na recept,
naplatio u cijelosti ili djelomice odobreno ortopedsko ili drugo pomagalo,
uputio osiguranika da liječenje koje mu pokriva zdravstveno osiguranje obavi u zdravstvenoj ustanovi ili kod privatnog liječnika koji nemaju ugovor s HZZO-om.
Zahtjev za naknadu troškova
Zahtjev za naknadu troškova osoba u slučaju neopravdano naplaćene zdravstvene usluge podnosi u pisanom obliku nadležnom regionalnom uredu HZZO-a prema mjestu prebivališta ili boravka.
Zahtjevu se moraju priložiti i:
medicinska dokumentacijaoriginal računa za plaćeno liječenje, original računa za plaćeni lijek, ugradbeni ili potrošni materijal te ortopedsko ili drugo pomagalo koje glasi na njegovo ime.
Osnova za povrat troškova:
ako je utvrđeno da je u konkretnom slučaju došlo do kršenja ugovornih obveza medicinske ustanove ili liječnika koji imaju ugovor s HZZO-om tenalaz,
mišljenje i ocjena liječničkog povjerenstva Zavoda u kojima je utvrđeno da se radi o liječenju koje je osiguraniku bilo potrebno i na koje ima pravo u skladu sa zakonom i aktima HZZO-a.
Kad osiguranik nema pravo naknade troškova?
Osoba nema pravo na naknadu troškova u slučajevima kad je:
– liječenje obavila u zdravstvenoj ustanovi ili kod privatnog liječnika koji nemaju ugovor s HZZO-om,
– liječenje obavila kod liječnika koji ima ugovor s HZZO-om, ali bez uputnice,
– liječenje obavila u inozemstvu mimo uvjeta i zakona,
– nabavila ortopedsko ili drugo pomagalo kod isporučitelja koji nema ugovor s HZZO-om ili u inozemstvu bez prethodnog odobrenja Zavoda i ovjere potvrde o pomagalu
– kupila lijek koji nije na Osnovnoj listi lijekova i Dopunskoj listi lijekova.
U navedenim slučajevima osoba u cijelosti snosi nastale troškove.
Izvor: Dnevnik.hr