Ministarstvo unutarnjih poslova je s Agencijom za komercijalnu djelatnost sklopilo Sporazum o suradnji s ciljem provedbe projekta uvođenja digitalne osobne iskaznice. Navedeni projekt se provodi na temelju NPOO-a koji je u srpnju 2021. godine odobren od strane Europske Komisije.

Cilj provođenja kampanje je potaknuti što veći broj građana na aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta kako je definirano Zakonom o osobnoj iskaznici.

-Građani mogu doći svaki dan u prostor gradske uprave gdje će ih dočekati njihov sugrađanin Filip. Svoje osobne iskaznice mogu aktivirati od 8:00 do 15:00 sati. Za cijeli postupak potrebna je osobna iskaznica s čipom, PIN omotnica i mobitel. U slučaju gubitka inicijalnih podataka za registraciju i aktivaciju (PIN omotnica), nove se mogu zatražiti u policijskoj upravi te na jednostavan način aktivirati eOsobnu i ostvariti pristup digitalnim uslugama uz najvišu razinu sigurnosti – kazala je Adela Jelinek Bišćan iz Agencije za komercijalnu djelatnost.

Uređaj za aktivaciju smješten je u prostoru Gradske uprave upravo da bi bio što dostupniji građanima. Danas je održana i prezentacija rada ovog uređaja za aktiviranje Eosobne.

Zamjenik gradonačelnika Igor Brajdić pozvao je sve građane da aktiviraju certifikate na svojim elektroničkim iskaznicama, zatraže mobilni identitet te putem mobilne aplikacije Certilia ostvare mogućnost pristupanja portalu eGrađani putem mobitela. Kvalificiranim elektroničkim potpisom moguće je potpisivati dokumente.
– Drago mi je što se jedan ovakav uređaj nalazi u prostoru Gradske uprave u Bjelovaru. On predstavlja prije svega tehnološki napredak i mi itekako pozdravljamo ovu inicijativu koja je u skladu i s poslovanjem e-grada. Svaki oblik smanjenja birokracije je dobar i učinkovit, pozivam sve građane da dođu u Gradsku upravu i aktiviraju svoju eOsobnu – kazao je Brajdić.