Turistička zajednica Bjelovarska-bilogorske županije započela je s tvrtkom Feel IQM krajem 2021 godine u suradnii sa svim lokalnim turističkim zajednicama sa područja BBŽ provedbu projekta integralnog upravljanja kvalitetom pod nazivom IQM Destination Bjelovarsko-bilogorska županija, koji je temeljen na održivom razvoju i umrežavanju lokalnih dionika. U prvoj fazi provedbe ovog projekta izvršene su početne analize i mjerenja kvalitete tzv. online reputacije destinacije temeljene na recenzijama naših gostiju, i to zahvaljujući softveru koji provodi analizu, procjenu i usporedbu parametara s turistički relevantnih platformi poput Google Maps, TripAdvisor, Booking.com, Facebook, Airbnb i ostalih. Naime, s novim trendovima u turizmu eksponencijalno se povećava i broj gostiju koji rado dijele svoje mišljenje putem online kanala.
U početnom mjerenju pratili su se i uspoređivali periodi od 1. siječnja do 01. lipnja 2022. godine. Tako je u 2022. godini Bjelovarsko-bilogorska županija na spomenutim platformama dobila ukupno 1029 recenzija. Mjerenje se provodilo na 128 dionika. Uzevši u obzir sve relevantne parametre, ukupna kvaliteta destinacije u prvoj polovici ove godine je iznosila 92%. Ako se uzme u obzir da je prosjek mjerenja opće kvalitete destinacije u ovakvom tipu mjerenja nešto iznad 80%, vidljivo je kako je Bjelovarsko-bilogorska županija visoko iznad tržišnog standarda.
Od najvažnijih parametara izdvaja se ukupna kvaliteta atrakcija u destinaciji, koja ove godine iznosi 90% na temelju 154 online recenzije. Kvaliteta i caffe barova iznosi 97% na temelju 185 recenzija.
Prosjek doživljaja kvalitete hotela u destinaciji iznosi 85%, a privatni smještaj je ocijenjen sa 93%. Mjerenja su pokazala kako je ukupan doživljaj kvalitete restorana u destinaciji iznosio 90% na temelju 369 recenzija. Ukupna kvaliteta javne infrastrukture ( parkovi, knjižnice, muzeji isl) ocjenjena je sa 95%, a kvaliteta lokalne proizvodnje u destinaciji iznosi također visokih 95%.
Iz županijske Turističke zajednice pozivaju sve lokalne pružatelje usluga u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji poput privatnih iznajmljivača, ugostitelja, hotela, turističkih agencija, kulturnih ustanova i ostalih da motiviraju svoje goste na češće ostavljanje recenzija na web platformama, kako bi njihovo vlastito poslovanje, ali i opća destinacijska online reputacija dobila na većoj vidljivosti i prepoznatljivosti.
“Uzevši u obzir karakteristike ove metodologije, recenzije i komentari nam daju podosta preciznu sliku o destinaciji iz perspektive korisnika i turista. Naime, prilikom odabira smještaja, restorana, izleta, usluga ili muzeja, turist prije donošenja odluke u većini slučajeva prvo provjerava online recenzije, a isti ti alati s druge strane nama pružaju podatke za analizu mogućnosti daljnjeg turističkog razvoja naše destinacije. Dobro je da svi dionici u poslovanju mogu vidjeti gdje i kako stoje u odnosu na tržišni prosjek na osnovu realnih parametara i relevantnih podataka. IQM Destination u suradnji sa Turističkom zajednicom Bjelovarska-bilogorske županije također nudi i besplatan individualni pristup i educiranje svakog od dionika koji se žele osobno uključiti u projekt”, rekao je direktor Turističke zajednice Bjelovarska-bilogorske županije, Marcel Medak.