Centar za cjeloživotno učenje i kulturu Bjelovar provodi projekt kojeg sufinacira Agencija za elektroničke medije pod nazivom „Mala škola medijske pismenosti – čujem, vidim, promišljam“. Cilj projekta upoznati je djecu predškolske dobi s pojmom medija, upoznati ih s oblicima medija, koje poruke šalju, kome i kako ih možemo interpretirati. Također, cilj je osnažiti ciljanu skupinu (djecu i roditelje) u korištenju medija na siguran, efikasan i odgovoran način.
Kroz dvije radionice uključili su djecu predškolskog uzrasta u proces stvaranja i kritičkog vrednovanja medijskog sadržaja. Cilj je potaknuti djecu na sudjelovanje u stvaranju medijskog sadržaja, razvoj svijesti o tome kako oni mogu i trebaju biti aktivni korisnici tehnologije, a ne samo pasivni primatelji medijskog sadržaja.
Radionice će biti provedene u Dječjem vrtiću Bjelovar i Dječjem vrtiću Bubamara.
– Na ovim radionicama osim što ćemo razgovarati o vrstama medija koji postoje, tko stvara medijeske poruke, za koga, kako ih prenose i slično, stavit ćemo i djecu u perspektivu prenositelja tih poruka, da ne budu samo pasivni primatelji već da i oni prije odašiljanja neke poruke promisle o tome što, kome i zašto govore – kazala je Mirta Topljak iz bjelovarskog CUK-a i dodala kako je ne samo djeci, nego ponekad i odraslima nejasno što šalju i što primaju te da je potrebno sustavno obrazovanje kako bi nam elektronički mediji služili, a ne radili protiv nas.
– Naš cilj je potaknuti djecu da prvenstveno razmisle o onome što vide, tko je poruku poslao, mislim na sve vrste medijskih poruka, s kojim ciljem i je li to odmah istina i moramo li odmah povjerovatai kada nešto pročitamo ili ćemo prvo malo stati i razmisliti. Naglasak treba staviti i na slanje poruka, jer smo svi na društvenim mrežama i nije teško da bilo koji pojedinac postane medijska ličnost i šalje neku poruku u javnost. Prije nego šaljemo neke poruke treba zastati i razmisliti o potencijalnim opasnostima i slično – zaključila je Topljak.
Foto: Lorenzo Kocijan Pacas