Foto: Cromost

Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, sektor „Ekonomija, trgovina i poslovna administracija” i Advantage Austria, Austrijski ured za vanjsku trgovinu, uz pomoć projektnih partnera – Hrvatske obrtničke komore, Njemačko-hrvatske industrijske i trgovinske komore, Švicarskoga veleposlanstva i Zaklade Znanje na djelu organizirali su II. ciklus prakse za nastavnike strukovnih škola pod nazivom „Nastavnici u poduzeća – praksa za nastavnike“.

Praksa se  odvijala u vrijeme proljetnih praznika od 19. do 22. travnja 2022.

Nastavnica Spomenka Bohaček prijavila se za projekt sa željom usavršavanja stečenog znanja u računovodstvenim poslovima. Za obavljanje prakse dodijeljeno joj je poduzeće za poslovno savjetovanje CroMost d.o.o., Bjelovar. Tvrtka Cromost d.o.o. nudi širok spektar usluga poslovnog savjetovanja, računovodstvene i marketinške usluge, usluge osiguranja, pripremu poslovnih planova i dokumentacije za prijavu za EU fondove. Direktorica poduzeća Nikolina Hrpalo i ostale zaposlenice poduzeća pokazale su joj sve vrste poslova koje obavljaju, a sve to odvijalo se u ugodnoj atmosferi. Pratila je proceduru osnivanja poduzeća, prijavu zaposlenika, obračun plaća i naknada zaposlenicima, evidenciju ulaznih i izlaznih računa, primjenu pravila evidencije određenih poslovnih promjena, izradu financijskih izvještaja i ostale računovodstvene poslove. Stručno i strpljivo uvodile su je u svoj dio posla, objašnjavale i odgovarale na pitanja. Direktorica joj je u svom dinamičnom radnom danu posvetila puno vremena i pomogla u povezivanju teorije i prakse. Nesebično je podijelila svoje znanje i iskustvo, što prosvjetni djelatnici itekako znaju cijeniti te ovo iskustvo boravka u poduzeću CroMost nastavnica Bohaček ističe i ocjenjuje kao najkorisnije strukovno usavršavanje u svojem 27-godišnjem radu.

Nastavnik Tomislav Cug bio je na praksi u marketinškoj agenciji “Red Brick” u Zagrebu. Opisao je svoju motivaciju za pohađanje prakse. Kako bi osuvremenio predavanja i bio u mogućnosti učenicima kvalitetnije predstaviti suvremeni marketing koji je dio nastavnog programa, zatražio je obavljanje prakse u modernoj marketinškoj agenciji. Red Brick je agencija koja je relativno kratko vrijeme na tržištu. Upravo činjenica da su mlada agencija i entuzijazam mladih zaposlenika doveli su do toga da agencija u kratko vrijeme postigne zapažene rezultate. Postali su stručnjaci za digitalni marketing, odnosno izradu i optimizaciju web stranica, SEO optimizaciju, news letter oglašavanje i digitalni marketing na društvenim mrežama, sa kvalitetnim porfoliom, uz klasične marketinške usluge koje nudi svaka agencija. Praksa se pokazala iznimno korisnom jer je digitalni marketing u posljednje vrijeme iznimno napredovao. Kako bi ostvarili kontakt s realnim poslovanjem ili zadržali stara znanja uz poznavanje novih trendova, nastavnici bi svakako trebali barem jednom godišnje biti na praksi nekoliko dana jer je theoria sine praxis rota sine axis.

Nastavnica Natalija Konir Ladović sudjelovala je u projektu u želji da otkrije kako funkcionira privatna agencija za privremeno zapošljavanje. Manpower Group ima predstavništva u 80 zemalja širom svijeta. Tvrtka Manpower Hrvatska prisutna je na tržištu od 2008. godine. Manpower Hrvatska pomaže kompanijama u upravljanju promjenjivim potrebama za talentima na današnjem tržištu rada u kome brzi pristup kadrovima predstavlja jaku konkurentsku prednost. Klijentima daju podršku u procesu regrutacije, pružajući podršku u određenim dijelovima procesa (zakazivanje intervjua, pretraga, provjera, procjene, intervjui temeljeni na kompetencijama, mapiranje talenata, motivacija kandidata, obrazovanje, upravljanje ponudama i kontaktima) ili outsourcing cjelokupnog procesa regrutacije (RPO). Edukacija je počela u središnjem uredu gdje joj je asistentica ureda pokazala cjelokupan rad prijemnog odjela. Nastavak je bio u odjelu za selekciju gdje su je uputili kako se vrši proces regrutacije kod unutrašnje preraspodjele djelatnika i za vanjske korisnike, buduće posloprimce koji obuhvaća i zapošljavanje stranih državljana. Najviše novih informacija dobila je u odjelu administracije ljudskih resursa gdje su joj pokazali kako se priprema pravna dokumentacija za zapošljavanje djelatnika. Na kraju edukacije bila je u odjelu marketinga gdje je dobila uvid u poslovne strategije i taktike kako biti vidljiv tržištu.

Sudjelujući u ovom projektu naši nastavnici obnovili su svoja znanja, ali ih i unaprijedili. Ovakav projekt trebao bi postati trajan oblik usavršavanja jer samo uskom suradnjom obrazovnih ustanova i poduzeća možemo unaprijediti obrazovanje i pripremiti učenike za ono što ih očekuje nakon izlaska iz sustava obrazovanja.

Tekst: Spomenka Bohaček, dipl. oec.

Foto: Cromost