Lokalna akcijska grupa “Moslavina” pri kraju je svog velikog projekta brendiranja Moslavine koje ima za krajnji cilj razvoj turističkog sektora.

Naime, veći dio posla oko ovog projekta je gotov i kroz mjesec dana bi trebao biti predstavljen široj javnosti.

Podsjetimo, izrada brend strategije Moslavine dio je međuteritorijalnog projekta suradnje pod nazivom “Turizmom razvijamo područje”, kojeg provodi LAG Moslavina s pet partnera, kontinentalnih LAG-ova.

Cilj brendiranja je definiranje područja i način zajedničke promocije regije Moslavina kako bi se objedinila trenutna turistička ponuda, a ujedno i na jednom mjesto okupili ponuditelji turističkih sadržaja s obzirom na to da se navedeno područje proteže kroz čak tri županije.

– Ovo je jedan od projekata za koji vjerujem da ima velike šanse za uspjeh. Turistički djelatnici su bili uključeni u svakoj fazi projekta, organizirali smo radionice u svim Turističkim zajednicama na području Moslavine. Svi su imali priliku, ne samo sudjelovati u dijelovima projekta, nego se i upoznati u pripremnoj fazi brendiranja. Naravno, sve je to vodila profesionalna tvrtka iz Zagreba koja se bavi time – pojasnio je Janko Kezele, predsjednik Odbora za turizam pri LAG-u Moslavina na sastanku koji je održan u Čazmi.

Janko Kezele, predsjednik Odbora za turizam pri LAG-u Moslavina

Izazov kod izrade ovog projekta je taj što se Moslavina proteže kroz tri županije, Sisačko-moslavačku, Bjelovarsko-bilogorsku i Zagrebačku, ali administrativne granice nisu važne za turiste, već je važnija povijest, tradicija i priča koju ta regija ima, mišljenja je Kezele.

– Imamo Moslavačku goru koja je jedan prirodan fenomen i jedna prirodna ljepota koja sve nas okuplja. Osim Moslavačke gore imamo i lijepa vina, posebice Škrlet, imamo tradiciju naftnog rudarstva, drvenu arhitekturu koja je isto jako zanimljiva, bogata etnografska baština… Puno nas stvari povezuje, mada je regija rascjepkana – dodao je Kezele.

Da Moslavinu počinju otkrivati turisti, posebice domaći, dokaz je i sve veća potražnja za smještajnim jedinicama koje su se počele i kontinuirano povećavati na ovom području.

– Ono što je činjenica je da je Moslavina zanimljiva posebice za aktivni i zeleni turizam i sve ono što nudi ruralni turizam. Zemlje u našem okruženju, govorim prije svega o Sloveniji, Mađarskoj i Austriji imaju razvijeniji ovaj oblik turizma, ali ono što je kod njih jasno je da im dolaze većinom domaći gosti i posjetitelji su tih destinacija. Vjerujem da i nama u prvom redu treba biti orijentir prema domaćem gostu, a onda stranom ali kažem, domaći gost za ovu vrstu turizma je broj jedan – rekao je Kezele.

Gradonačelnik grada Čazme Dinko Pirak mišljenja je kako će brendiranje donijeti i ponovno homogeniziranje Moslavine, te je naveo primjere Zagorja i Međimurja koji su brendiranjem svojih prostora napravili odličan posao što se pokazalo povećanjem brojem dolazaka turista.

– Ovaj projekt LAG-a će bitno doprinijeti tome da se neke stvari promjene i da Moslavina postane prepoznatljiv prostor u koji će gosti rado doći. Moslavina ima puno toga za pokazati i možemo biti dobri domaćini brojnim gostima koje očekujemo -mišljenja je Pirak.

Da će ova aktivnost uroditi plodom i povećati brojke dolazaka turista na područje Grada Čazme, te turističkim dionicima, ali i jedinicama lokalne samouprave donijeti i određeni prihod i nova radna mjesta nada se i direktorica Turističke zajednice Grada Čazme Martina Dončević.

– Činjenica je da na području Grada Čazme već imamo neke istaknute brendove koje su turisti do sada već prepoznali, npr. imanje obitelji Salaj koje je nadaleko poznato i za koje se veselim da je uspjelo opstati bez obzira na pandemiju koronavirusa i teške uvjete poslovanja. Tu imamo bogatu i zanimljivu povijest našeg grada. Pri kraju je i naš veliki projekt Čazma Natura od kojeg svi mi imamo velika očekivanja, što je i opravdano jer za naš bio-bazen postoji veliki interes i prije samog otvorenja. Osim bazena projekt Čazma Natura nudi i niz zanimljivih popratnih sadržaja. Veliki broj ljudi sve više putuje i kontinuirano nam se povećavaju brojke u kontinentalnom turizmu u Hrvatskoj. To je dobar pokazatelj da interesa ima i da postoji, a na nama je da ga iskoristimo i da turisti izaberu Čazmu i Moslavinu za destinacije koje treba otkriti- zaključila je Dončević.