foto: Lorenzo Kocijan Pacas

Svjetski dan potrošača obilježava se 15. ožujka  i od 1983. godine kada je prvi put obilježen, svake godine aktualizira raspravu o pitanjima i problemima vezanim uz područje zaštite potrošača. To je ujedno i prigoda za promicanje temeljnih prava svih potrošača i za postavljanje zahtijeva da se ta prava poštuju.

Udruga za zaštitu potrošača  BBŽ ovoga četvrtka je iskoristila sajmeni dan u Bjelovaru kako bi na Gradskoj tržnici  obilježila ovaj dan koji se ove godine održava pod sloganom  „ Prava potrošača i njihove obaveze“.

Slavko Tremski predsjednik udruge podsjetio je da sva prava koje potrošač ima ne vrijede ništa ako sam ne ispuni svoju obvezu, a to je uzimanje računa nakon plaćanja roba ili usluga.

Slavko Tremski predsjednik udruge za zaštitu potrošača BBŽ / foto: Lorenzo Kocijan Pacas

– Mi preporučamo svakome da kad kupi robu uzme račun kako bi mogao  ozakoniti svoje zakonsko pravo do kraja. Što god  dalje radi u svojem procesu treba mu račun, zato zamoljavam građane da obavezno uzmu račun pri kupnji roba i usluga – rekao je Tremski.

Na poziv Udruge potrošača na Gradskoj tržnici su potrošače s njihovim pravima u dijelu telekomunikacijskih usluga upoznali predstavnici HAKOM-a. Poznato je da se prava potrošača u velikoj mjeri krše upravo od strane brojnih teleoperatora.

Gordana Kulišić stručnjak za zaštitu korisnika u HAKOM-u / foto: Lorenzo Kocijan Pacas

– Izradili smo jedan korisnički letak s pravima korisnika prilikom ugovaranja preplatničkih ugovora s operatorima. Tu su sve one obveze koje operatori moraju poštivati prilikom sklapanja pretplatničkih ugovora ili prilikom nekog kvara ili ako se korisnik odluči na raskid pretplatničkog ugovora što sve može učiniti, odnosno što operator treba napraviti kako bi stvarno taj pretplatnički ugovor bio raskinut – kazala je Gordana Kulišić stručnjak za zaštitu korisnika u HAKOM-u i dodala kako je HAKOM u suradnji s FER-om napravio internet stranicu pod nazivom Pristupačni prozor u svijet informacija o ponudama telekom-operatora! na kojoj korisnici mogu naći sve ponude operatora za starije, mlade i osobe s invaliditetom.